Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Taurus1116:n Trainz-projektit  (Luettu 8632 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #15 : Elokuu 05, 2024, 13:40:41 »

Kiitokset Rautatiejuntille nopeusmittarin 3d-mallista ja tekstuurikuvien käyttö- ja muokkausluvista. Mittarin tekstuurikuva on peräisin deevereiden ohjaamosta. Oikeat luvut on saatu muokkaamalla kuvaa gimpissä.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2024, 16:23:21 »

Pystytkö lisätä vielä väliviivoja muille väliin jääville luvuille? Pitkä viivat parittomalle tasaluvulle 30, 50, 70 jne. ja lyhyet viivat niiden väleille 45, 55 65 jne. Sitten mittari olis aikalailla aidon mukainen. Alla vanhasta videosta napattu/löydetty tönkkölaatuinen esimerkkikuva.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #17 : Elokuu 05, 2024, 16:56:02 »

Yhtäkkiä peli alko kiukuttelemaan jostain tämmösestä. En löydä netistä mitään muuta kuin pelkkää ihmettelyä asian suhteen.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2024, 17:14:10 »

Olet varmaan kopioinut joitain osia. Blender tekee osia kopiodessa niille "uudet materiaalit" eli käy osia läpi "shadingissä" joihin olet tehnyt muutoksia/kopioinut ja muuta materiaalin nimi siihen mikä se alkujaan on, eli tod näk pelkästään tuon loppuun tulevan numeron poisto, tms. valitsee tilalle sen alkuperäisen materiaalin.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #19 : Elokuu 05, 2024, 17:25:21 »

Mikään ei muuttunut.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2024, 17:34:22 »

Tuo materiaalin loppuun tuleva numerosarja sen trainzin rikkoo. Esim. "Material.m.onetex004", alkuperäinen lienee Material.m.onetex. Shadingissä näkyy se materiaalin nimi, ja itsellä se lyö aina numeroita perään jos osia kopioi. niistä kaikista lisänumeroita sisältävistä osista tarvii vaihtaa se materiaali alkuperäiseen.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #21 : Elokuu 05, 2024, 17:47:45 »

Jostain syystä se silti valittaa. En sitä paitsi ole edes kopioinut malleja, vaan loin aina uuden kuution jokaista mallia varten.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #22 : Elokuu 05, 2024, 17:54:08 »

Näissä nyt näkyvissä vioissa taitaa olla tekstuurin nimeämisvika? Löytyykö trainzin puolella samannimiset tekstuurikuvat samalla päätteellä kuin mitä on käytetty blenderissä? Onko myös niiden tekstuurin tekstitiedostossa nimet kunnossa?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2024, 17:57:16 kirjoittanut Rautatiejuntti »
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2024, 18:01:09 »

Nimet täsmäävät. Peli ei edes luo tekstitiedostoja tekstuurikuville.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #24 : Elokuu 05, 2024, 18:18:34 »

Onko blenderissä materiaali nimetty oikein ja siellä shading osastolla käyttää oikeaa tekstuurikuvaa? Sen verran saa irti tuosta että ei tunnista albedoa, eli perus tekstuurikuvaa. Onko kuvat nimetty esim. jarrumittari.albedo.tga ?
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #25 : Elokuu 05, 2024, 18:43:38 »

Syy oli ilmeisesti väärän muotoisissa tekstuurikuvissa. Muutin kuvat neliön muotoisiksi ja ongelmat hävisivät.
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 87
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #26 : Elokuu 05, 2024, 18:48:59 »

Okei, hyvä että ratkesi. Sisällöntuotto Trainziin on paikotellen pilkuntarkkaa tietyn kaavan noudattamista.  :D
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #27 : Elokuu 05, 2024, 18:58:43 »

Nyt mittarit on vihdoinkin saatu peliin. Tulinpahan taas oppineeksi lisää asioita sisällön tuottamisesta. EKE tulee vielä saamaan puuttuvat viivat. Jarrumittareiden tekstuurit ovat peräisin alkuperäisestä RE460:n ohjaamosta. Tehomittareiden tekstuurit taiteilin itse gimpissä ottaen mallia Vaunut.orgiin julkaistuista ohjaamokuvista.
Kirjattu

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #28 : Elokuu 06, 2024, 09:33:58 »

Nopeusmittari valmis. Seuraavana viisarit jarrumittareille.
Kirjattu

Taurus1116

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Taurus1116:n Trainz-projektit
« Vastaus #29 : Elokuu 06, 2024, 10:33:37 »

Jarrumittarit valmiit.
Kirjattu