Simulaattorit > Trainz

Teksturoiminen Blender versiolla 2.93.4 ei onnistu

(1/1)

Dino:
Haluaisin tietää, että onko joku muu käyttänyt tuota 2.93.4 Blender-versiota tai jotain sen läheltä ja onnistunut teksturoimaan monikulmioverkon tekstuurikuvasta? Olen kyllä saanut aikaan uuden materiaalislotin sekä tekstuurikuvan 3d-ikkunan oikealla puolella olevaan kenttään. UV-ikkunassa olen myös ladannut tekstuurikuvan ja 3d-ikkunassa ole valinnut Umwrap ja Smart Projection. Oletuskuutio on editointitilassa ja pinnat valittavissa. Renderöinnissä ei kuitenkaan näy mitään. Tällaista ohjetta olen yrittänyt soveltaa https://all3dp.com/2/blender-uv-mapping-simply-explained/

Dino:
Näyttäisi kuitenkin siltä, että tästä taitaisi tulla jotakin, kun 3d-ikkunan oikealla puolella laittaisi materiaalislotin ja sitten tekstuurikuvan. Sitten jakaa näytön UV Editing kohdasta kahtia. UV-ruudussa avaa tekstuurikuvan ja valitsee Unwrap > Smart Projection tai Cube, jos on pelkästään kyse kuutiosta. Valitsee 3d-ikkunassa objektin pinnan ja siirtelee sitten UV-ikkunassa kehyksiä kuvan päälle oikeisiin paikkoihin ja valitsee sitten Object mode kohdasta Texture Paint, mutta ei maalaile mitään. Render-kohdasta voi sitten katsella objektia. Tämä vain lyhykäisyydessään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta