Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hampuloisen Trainz-tavarat  (Luettu 33560 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #30 : Heinäkuu 29, 2023, 18:32:44 »

Lainaus

Joo. Laitankin sulle tiedoston. Siinä on jonkinlainen homma selvitellä, mistä mitkäkin kuvat on otettu. Selvitän ne huomisen aikana.

Jos et saa tiedostoa auki, niin laitan sulle tiedoston, jonka saat auki. Toi tiedosto on iPhonen tiedostot sovelluksesta, kun oli helpompi lähettää suoraan puhelimelta.

Sain kuvat, kiitos! Tunnistin asemat ja ulkorakennukset. Kuggomin asemasta ja sen sisarasemien takaosien julkisivuista näyttäisi uupuvan vielä kuvia, joten ne joudun toistaiseksi arvaamaan. Jos näistä olisi vielä lisäkuvia niin ne auttaisivat. Kokeilen tehdä näistä asemista nyt varmaankin tarkimmat mallinnukset mitä olen tähän saakka tehnyt, jolloin aikaa voi kulua joitain viikkoja näiden valmistumiseen. Ajattelin sisällyttää koristeelliset katokset ja syöksytorvetkin mukaan, katsotaan mikä detaljien määrä tuntuu fiksulle ja paljonko tuohon virtaa riittää mallintajassa. :)
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 105
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #31 : Heinäkuu 29, 2023, 21:53:47 »

Lainaus

Joo. Laitankin sulle tiedoston. Siinä on jonkinlainen homma selvitellä, mistä mitkäkin kuvat on otettu. Selvitän ne huomisen aikana.

Jos et saa tiedostoa auki, niin laitan sulle tiedoston, jonka saat auki. Toi tiedosto on iPhonen tiedostot sovelluksesta, kun oli helpompi lähettää suoraan puhelimelta.

Sain kuvat, kiitos! Tunnistin asemat ja ulkorakennukset. Kuggomin asemasta ja sen sisarasemien
 takaosien julkisivuista näyttäisi uupuvan vielä kuvia, joten ne joudun toistaiseksi arvaamaan. Jos näistä olisi vielä lisäkuvia niin ne auttaisivat. Kokeilen tehdä näistä asemista nyt varmaankin tarkimmat mallinnukset mitä olen tähän saakka tehnyt, jolloin aikaa voi kulua joitain viikkoja näiden valmistumiseen. Ajattelin sisällyttää koristeelliset katokset ja syöksytorvetkin mukaan, katsotaan mikä detaljien määrä tuntuu fiksulle ja paljonko tuohon virtaa riittää mallintajassa. :)

Laitoin sulle kaikki mahdolliset kuvat, mitä matkalta otin, tosin en sitä kuggomia jostain syystä erottanut maastosta. En edes tiedä, kävinkö lähelläkään kuggomia.
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #32 : Heinäkuu 30, 2023, 22:25:15 »

Hyvä näin, näillä pääsee kivasti alkuun  :) Teen Kuggomiin tekstuurit itse.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #33 : Elokuu 10, 2023, 22:13:32 »

Tässä testiin Porlammin asemarakennus. Tämä ei toki ole täydellinen, mutta katsoisin että jo riittävän hyvä. Toivottavasti tämä toimii. Jos ei toimi, ilmoitatteko tähän ketjuun, kiitos. Jos on jotain korjausehdotuksia niin niitäkin voi ehdottaa tähän. Jatkan tästä mahdollisimman nopealla tahdilla eteenpäin mallintamista, ja seuraavana Michelspiltom, jonka jaan tässä myös testiin. Lisään sivustolleni nuo neljä punaista samanlaista asemaa sitten yhteen pakettiin myöhemmin kun valmistuvat kaikki. Niiden jälkeen tekisin Orimattilan aseman. Niin, ja Porlammin asemassa on tuo yksi radan puolen julkisivun ikkuna nähtävästi oikeastikin matalammalla kuin nuo muut ikkunat eli tuo kuuluukin olla tuollainen.

Minulla on ärsyttävä tekninen ongelma gmaxissa, joka hidastuttaa mallintamista ja julkaisua huomattavasti, vie motivaatiota. Ongelma on sellainen ettei ohjelmassa mallin tekstuurit näy oikein, riittävän tarkasti. Ne ovat ikään kuin 'kuprulla' ja miten sattuu, jolloin ne eivät asetu kohdilleen oikein. Hidastuttaa mallin valmistumista monella tunnilla. En osaa korjata ongelmaa vielä, joten jos joku tietää miten tämän saa fiksattua niin olisi tosi hyvä. Asetuksissa on eräs kohta josta saa tekstuurit kohdilleen "close as possible" ja se on jo maksimissa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2023, 10:15:19 kirjoittanut hampuloinen »
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 105
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #34 : Elokuu 11, 2023, 14:52:26 »

Tässä testiin Porlammin asemarakennus. Tämä ei toki ole täydellinen, mutta katsoisin että jo riittävän hyvä. Toivottavasti tämä toimii. Jos ei toimi, ilmoitatteko tähän ketjuun, kiitos. Jos on jotain korjausehdotuksia niin niitäkin voi ehdottaa tähän. Jatkan tästä mahdollisimman nopealla tahdilla eteenpäin mallintamista, ja seuraavana Michelspiltom, jonka jaan tässä myös testiin. Lisään sivustolleni nuo neljä punaista samanlaista asemaa sitten yhteen pakettiin myöhemmin kun valmistuvat kaikki. Niiden jälkeen tekisin Orimattilan aseman. Niin, ja Porlammin asemassa on tuo yksi radan puolen julkisivun ikkuna nähtävästi oikeastikin matalammalla kuin nuo muut ikkunat eli tuo kuuluukin olla tuollainen.

Minulla on ärsyttävä tekninen ongelma gmaxissa, joka hidastuttaa mallintamista ja julkaisua huomattavasti, vie motivaatiota. Ongelma on sellainen ettei ohjelmassa mallin tekstuurit näy oikein, riittävän tarkasti. Ne ovat ikään kuin 'kuprulla' ja miten sattuu, jolloin ne eivät asetu kohdilleen oikein. Hidastuttaa mallin valmistumista monella tunnilla. En osaa korjata ongelmaa vielä, joten jos joku tietää miten tämän saa fiksattua niin olisi tosi hyvä. Asetuksissa on eräs kohta josta saa tekstuurit kohdilleen "close as possible" ja se on jo maksimissa.
Hyvä tuli. Tuosta nimikyltistä vaan ei mitään näe kunnolla.. Seuraavaksi sitten odotellaan michelspiltomia. Tiedoksi kaikille muille että rata tulee heti jakoon, kun olen asetellut kaikki asemat.
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #35 : Elokuu 12, 2023, 00:05:24 »

Ok, yritän tarkentaa nimikylttiä vielä, voi olla ettei resoluutio tekstuurissa ihan riitä selvään kylttiin. Lisäksi tuota kattotekstuuria ainakin voisin vielä hieman parannella. Korjaillut versiot tulisi minun puolestani sitten sivustolleni siihen edellä mainitsemaani asemapakettiin ja päivittäisivät tässä olevat testiversiot toivon mukaan automaattisesti, ja toki voin tähänkin ne laittaa erikseen. Michelspiltomin asema on tällä hetkellä lähes valmis.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #36 : Elokuu 14, 2023, 00:39:42 »

Tässä Mickelspiltomin asemarakennus testiin. Jollei korjattavaa ilmene niin tämä olisi lopullinen versio. Pahoittelut että kirjoitin tämän aseman nimen vissin aiemmissa postauksissa vahingossa väärin. Seuraavana Myrskylä, jota voi varmaan odottaa muutaman päivän sisällä.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #37 : Elokuu 16, 2023, 01:11:26 »

Myrskylän asemarakennus. Edellisessä Mickelspiltomin mallissani huomasin pientä korjattavaa vielä, joten sekin päivittyy hieman ehommaksi myöhemmin. Kyllähän näitä voisin loputtomiin hioa, mutta itselläni ei ole kuitenkaan tarkoituksena tehdä näistä aivan täydellisiä, vaan vedän johonkin rajan. Ainahan näihin näköjään joitain virheitä jää, vaikka tarkastelisi tunteja näkyykö mitään korjattavaa. ;D Tässä Myrskylän mallinnuksessa jätin suuren osan pikkutarkoista ylimääräisistä yksityiskohdista pois, kun rakennus sisälsi niitä harvinaisen paljonkin. Mutta arkkitehtuuri ja ulkoasu on mielestäni kyllä riittävän tarkasti esillä. Päivitys tähän Myrskyläänkin on tulossa, koska huomasin jo yhden isomman mokan tuossa. Ainakin mallintajan tarkkuus tässä kehittyy ihan mukavasti askel askeleelta. Seuraavana Kuggom.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2023, 01:14:12 kirjoittanut hampuloinen »
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #38 : Elokuu 21, 2023, 16:59:11 »

Kuggomin asemarakennus. Tämä vaikuttaisi valmiilta joten päivitystä tähän ei vielä näytä tulevan. Teen seuraavaksi Orimattilan asemarakennuksen ja sitten varmaankin Loviisan. Minulla ei ole tekstuureja tai valokuvia käytettävissä Orimattilan asemasta. Jos joku ehtii päivän parin sisällä sellaisia lähettää minulle niin se parantaisi lopputuloksen laatua huomattavasti. Lopuksi ennen Loviisan radan purettujen asemien mallintamista, laitan tähän ne päivitetyt aiemmat asemat kuten aioin. Ne kannattaa siitä sitten latailla myös.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #39 : Syyskuu 05, 2023, 22:53:25 »

Orimattilan uusi asemarakennus. Tämä näkyy itselläni pelissä vaaleana, mutta mielestäni tämä on riittävän ok silti. Ihan kaikki tässä ei välttämättä ole oikein, koska jouduin arvailemaan varsinkin asemarakennuksen takasivua ja taustalla olevaa kuistia, kun ei ollut valmiita tekstuurikuvia eikä katunäkymistä ja löytämistäni kuvista saanut kunnolla selvää. Seuraavaksi tekisin Loviisan uuden asemarakennuksen, ja sen jälkeen radan asemien ulkorakennuksia.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #40 : Syyskuu 21, 2023, 22:32:20 »

Loviisan uusi asemarakennus. Seuraavaksi tekisin Vesijärven asemarakennuksen ja edellä mainittuja radan asemien ulkorakennuksia.
Kirjattu
nthngsfn

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #41 : Lokakuu 01, 2023, 22:09:24 »

Nyt taisi tulla tälle mallinnusprojektilleni stoppi kun gmax teki tenän eikä avaa enää aloittamaani Vesijärven aseman tiedostoa. :( Eli ei taida onnistua nyt minulta enempää asemia tähän hätään tähän projektiin. Pahoittelen!

Enpä ole moista ennen mallinnushistoriani aikana nähnyt, vaikkei tämä toki varmaan tavatonta ole. En tiedä mikä tuli enkä osaa ongelmaa korjata. Joutuisin aloittaa koko Vesijärven aseman alusta ja rakennus on kuitenkin hieman monimutkaisempi mallintaa, joten minulla meni nyt kiinnostus tähän juttuun, koska ohjelmassa on muutenkin paljon erilaisia teknisiä ongelmia minun kohdallani. Tässä menee enemmän ikä ja terveys kuin että saisi sujuvasti objekteja jakoon.  ;D  Toivottavasti joku muu voisi mallintaa näitä toivottuja asemia peliin!

Itse jään nyt ihmettelemään joksikin aikaa ja saatan kokeilla vielä tehdä joitain yksinkertaisia purettuja asemia Loviisan rataan. Lähinnä jättäydyn tekemään satunnaisia asemarakennuksia jatkossa oman harkintani ja innostukseni mukaan. Isojen mallinnusprojektien loppuun vieminen tällaisten teknisten pulmien saattamana on melko ärsyttävää ja lannistavaa kun koko työ voi yhtäkkiä vaan tuhoutua jonnekin ilman että siihen voisi itse oleellisesti vaikuttaa.
Kirjattu
nthngsfn

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 538
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #42 : Lokakuu 02, 2023, 11:28:28 »

Nyt taisi tulla tälle mallinnusprojektilleni stoppi kun gmax teki tenän eikä avaa enää aloittamaani Vesijärven aseman tiedostoa. :( Eli ei taida onnistua nyt minulta enempää asemia tähän hätään tähän projektiin. Pahoittelen!

Enpä ole moista ennen mallinnushistoriani aikana nähnyt, vaikkei tämä toki varmaan tavatonta ole. En tiedä mikä tuli enkä osaa ongelmaa korjata. Joutuisin aloittaa koko Vesijärven aseman alusta ja rakennus on kuitenkin hieman monimutkaisempi mallintaa, joten minulla meni nyt kiinnostus tähän juttuun, koska ohjelmassa on muutenkin paljon erilaisia teknisiä ongelmia minun kohdallani. Tässä menee enemmän ikä ja terveys kuin että saisi sujuvasti objekteja jakoon.  ;D  Toivottavasti joku muu voisi mallintaa näitä toivottuja asemia peliin!

Itse jään nyt ihmettelemään joksikin aikaa ja saatan kokeilla vielä tehdä joitain yksinkertaisia purettuja asemia Loviisan rataan. Lähinnä jättäydyn tekemään satunnaisia asemarakennuksia jatkossa oman harkintani ja innostukseni mukaan. Isojen mallinnusprojektien loppuun vieminen tällaisten teknisten pulmien saattamana on melko ärsyttävää ja lannistavaa kun koko työ voi yhtäkkiä vaan tuhoutua jonnekin ilman että siihen voisi itse oleellisesti vaikuttaa.
Eikö sitä voisi ottaa kopioita useammin tai siis sellaisin välein, kun arvelee vielä voivansa korjata edellisestä kopiosta. Gmaxin uudelleen asennusta ei voi ehdottaa, kun en tiedä, että voiko kopiota rekisteröidä enää missään.
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #43 : Lokakuu 03, 2023, 20:39:10 »

Voisi toki ja pitäisikin, mutta ohjelma on toiminut ilman tällaista erroria kaikki nämä vuodet niin luotin liikaa. :) Jatkossa ilman muuta otan useita kopioita malleista.

Lisäksi minulla on monenlaisia perustavanlaatuisia ongelmia internetin kanssa ym niin on myös vaikeuksia saada tekeleitäni jakoon tai päästä edes onlineen, eli ehken nyt ole paras henkilö enää suurempiin tilausluonteisiin mallinnusprojekteihin. Jatkuvaan tekniseen vastustukseen aloin jo kieltämättä väsyä. Ja uskon että moni muu tekee parempaa jälkeä kuin minä ja osaa nämä jutut paremmin. Ja yksi seikka on lisäksi se että minulla on elämässäni paljon muuta tekemistä. Tästäpä toivon mukaan mainiosti intoa muille mallintajille, eli ottakaahan koppi. 8)
Kirjattu
nthngsfn

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 538
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #44 : Lokakuu 04, 2023, 09:16:12 »

Voisi toki ja pitäisikin, mutta ohjelma on toiminut ilman tällaista erroria kaikki nämä vuodet niin luotin liikaa. :) Jatkossa ilman muuta otan useita kopioita malleista.

Lisäksi minulla on monenlaisia perustavanlaatuisia ongelmia internetin kanssa ym niin on myös vaikeuksia saada tekeleitäni jakoon tai päästä edes onlineen, eli ehken nyt ole paras henkilö enää suurempiin tilausluonteisiin mallinnusprojekteihin. Jatkuvaan tekniseen vastustukseen aloin jo kieltämättä väsyä. Ja uskon että moni muu tekee parempaa jälkeä kuin minä ja osaa nämä jutut paremmin. Ja yksi seikka on lisäksi se että minulla on elämässäni paljon muuta tekemistä. Tästäpä toivon mukaan mainiosti intoa muille mallintajille, eli ottakaahan koppi. 8)

Kiinnostaisi tietää, että millä tavoin olet yhteydessä nettiin? Lankapuhelimiahan on poistunut kiivaaseen tahtiin, joten tuskin käytät lankamodeemia. Tuskin kyseessä on valokuitukaan. Jäljelle jää, jos oikein ymmärän mokkula ja/tai älykänny, joilla saattaa olla ongelmia toimivuudessa tukiasemien epäedullisen sijainnin vuoksi.
Kirjattu