Simulaattorit > Muut simulaattorit

Lentosimulaattorit

<< < (9/10) > >>

ATSF:
AY856 Hamburg - Helsinki-Vantaa heinäkuussa 1998 ja kalustona MD-82 OH-LMZ. Tässä kuluneen viikon aikana olen opetellut kyseisen koneen sielunelämää ja vähitellen alan sitä ymmärtää. Eniten sai taistella autopilotin kanssa kun se ei ole yhtään kuin Boeing/Airbus. Tänään meni kaikki muu putkeen mutta ILS ei ottanut toimiakseen -> laskeuduin manuaalisesti kun oli selkeää. Ymmärtääkseni ILS:ää ei yleensä muutenkaan käytetä selkeällä säällä, mutta nyt sen oli kokeilun vuoksi tarkoitus olla käytössä.

ATSF:
Kyllä DC-3:lla onnistuu myös nykyaikainen reittiliikenne, tosin hitaammin. Tässä ollaan jossain 31000 jalassa lentelemässä Rovaniemeä kohti, ja edelleen korkeammalle noustaan. Normaalisti noissa korkeuksissa happi loppuisi lentäjiltä ja matkustajilta, mutta DC:n vanhat kääpät jaksaa. Paineistus ei ollut keksitty DC-3:n aikaan. Kyllähän ne jotkut ihmiset kiipeää Himalajallekin ilman mitään happilaitteita.

juhani82:
Ai ettien että. Nyt voi sitten sillä iniBuildsin A310:llä lennellä Karairin ja Finskin lomalentoja Kanarialle. Tokihan siis OH-LAA ja OH-LAB olivat Airbus A300 mallia, mutta kun ei ilmaisena ole vielä parempaa niin näillä mennään. Onneksi tuon Finnairin maalannut henkilö otti vinkit vastaan. Oli vähän "tökerön" näköinen aluksi. Kyljen Finnair teksti oli uusimmalla fontilla ja ei tuo pyrstön lippukaan ihan oikeassa kulmassa ollut. Ehkä tuon KarAirin tekstikin voisi olla hieman pienempi, mutta kun ovat periaatteessa fiktiivisiä maalauksia niin ei jaksa kaikesta välittää.  :D Ja kaikki tämä siis MSFS2020. Niin ja nuo KarAir/Finnair A300 koneet olivat tarkasti tyypiltään A300B4-200FF jossa FF tarkoitti Forward Facing koska kyseinen konetyyppi oli ensimmäisiä laajarunkoisia lentokoneita jossa ei ollut lentoinsinöörin/mekaanikon paikka pilotin ja förstin takana sivulla.

ATSF:
Nättiä on. Tarvinnee latailla nuo väritykset ja alkaa viimeinkin opiskella miten tuota A310:a lennetään oikeaoppisesti. ;D Ihan uskottavaltahan tuo näyttää, vaikka A300 oli tosiaan pidempi.

Jos täällä on muitakin MSFS:n pelaajia joita nämä kiinnostaa, niin löytyvät tosiaan täältä:
Finnair: https://flightsim.to/file/52492/inibuilds-a310-300-finnair-oh-laa
Karair: https://flightsim.to/file/52435/inibuilds-a310-300-karair-oh-lab


OH-LAA (nyk. EP-IBG) on alla olevan lähteen mukaan vielä nykyisinkin käytössä Iran Airilla. Ihan kunnioitettavassa iässä alkaa olemaan.
https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a300b4-ep-ibg-iran-air/g3814r

Sen sijaan OH-LAB (nyk. EP-IBH) on seissyt vuodesta 2014.
https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a300b4-ep-ibh-iran-air/keg4le

ATSF:
Noniin. Finnair 1027 LEPA - ESGG vuonna 1998, tosin pakko oli vetää keikka Karairin väreissä vaihtelun vuoksi. Virhe sallittakoon kun on osittain fiktiivisestä kalustosta kyse. Lähtiessä oli vähän vaikeuksia päästä kärryille A310:n sielunelämästä, mutta äkkiä sen opin. Tämä A310 on aivan kuin A320:n, 737:n ja MD80:n risteytys, löytyy tuttuja piirteitä kaikista noista. ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta