Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ongelmia (Trainz)  (Luettu 153614 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #15 : Marraskuu 07, 2013, 16:01:33 »

Taitavat olla tks:n tekeleitä alunperin, mutta ilmeisesti noiden sisustaa on maalailtu jälkikäteen. Itse kyllä olen sitä mieltä että JPH:n värkkäämät teräsvaunut ovat noita parempia.
Mutta JPH:n vaunuissa ei ole sisänäkymää.
Ei tosin ollut tks:n vaunuissakaan. Sisätilat kylläkin, mutta aika alkeelliset. Ongelmakohtia JPH:n vaunuihin verrattuna sitten olikin aika runsaasti.
Kirjattu

DeeVee00

  • Vieras
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #16 : Marraskuu 07, 2013, 16:10:32 »

Nuo vaunut näyttäisivät olevan sileäkattoisia ainakin, mutta oven yläreuna taitaa olla kulmikas, siinä ainakin yksi virhe.
Kirjattu

TKoskinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #17 : Marraskuu 07, 2013, 17:28:54 »

Tällainen Dr16-maalaus on myös olemassa, mun ja Deeverin yhteistyötä reilun parin vuoden takaa. Jos sitä välttämättä kaivataan, voinen kyllä laittaa jakoon. :)
Laita ihmeessä jakoon! :)
Kirjattu

Rsn

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #18 : Marraskuu 07, 2013, 21:18:25 »

Mistä johtuu että Rautatiejuntin Dv12 äänet omassa trainzissa kuuluu lähinnä suhinaa? Asetuksissa säätämiseen varaa vai että oma trainz on vanhempi versio (TS2009)?  ??? (ymmärrän toki että äänet on beta-asteella...)
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 71
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #19 : Marraskuu 07, 2013, 22:15:29 »

Mistä johtuu että Rautatiejuntin Dv12 äänet omassa trainzissa kuuluu lähinnä suhinaa? Asetuksissa säätämiseen varaa vai että oma trainz on vanhempi versio (TS2009)?  ??? (ymmärrän toki että äänet on beta-asteella...)
Varmaan versiolla on syynsä ääniin. (Todennäköisesti config.txt ei hyväksy jotain)

Videon perusteella äänet eivät kuitenkaan kuulosta suhinalta.  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=8d8rGQhd3m0

Voit kokeilla sitä, että otat kaikki ne äänet talteen (edit in explorer) ja poistat sen nykyisen äänipaketin, sitten teet kokonaan uuden moottoriäänipaketin ja laitat sinne ne äänet.
Muistaakseni siinä ei mitään säädettävää ole, joten vaan äänet sitten siihen uuteen assettiin, ja liität sen uuden paketin deeveriin.
Edit. Muista "commitointi".
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2013, 22:17:47 kirjoittanut Rautatiejuntti »
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Rsn

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #20 : Marraskuu 08, 2013, 12:08:31 »

Edellinen viestini takaisin. Tänään katoin asiaa tarkemmin niin Dv12 äänet toimii niin kuin pitääkin MUTTA lähtiessä liikkeelle alkaa suhina joka peittää moottoriäänet
Kirjattu

Rsn

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #21 : Marraskuu 08, 2013, 15:59:01 »

...ja ongelmasta toiseen: Minulla ei mm. Obrk tunnu toimivan, content managerissa herjaa että "This asset has a trainz-build number which is not recognised by this tool". Näkyy surveyorissa listassa punaisena, monen muukin vaunun kohdalla sama ongelma. Ei auta vaikka asentaisi uudelleen :(
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #22 : Marraskuu 08, 2013, 16:01:56 »

Muuta vaunun config.txt tiedostosta Trainz-build numeroa matalammaksi (esimerkiksi 2.9). Sen jälkeen tallenna muutokset ja commitoi vaunu. Sitten pitäisi toimia.

Olettaen tietenkin, että sinulla on Content Managerin perusjutut hallussa, jos ei ole, niin voin tarkemmin kertoa miten sitä numeroa muutetaan.
Kirjattu

Rsn

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #23 : Marraskuu 08, 2013, 18:14:57 »

Juuh kiitän vaihdoin Obrk:n ja siihen liittyvä romumetallilastin numeron 2.9:ksi niin johan alkoi toimia  :)
Kirjattu

Teemu Tuomisto

  • Vieras
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2013, 20:29:25 »

Minulla on ongelma trainzissa (mac-version) kanssa. Sm2:sta, kun puuttuu tämä routesymbols kuid <kuid:121711:1048>, koska en osaa muokata kuidin config-tiedostoa tarvitsisin neuvoja muokkaamiseen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2013, 21:49:46 kirjoittanut Teemu Tuomisto »
Kirjattu

Datsunguy69

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #25 : Helmikuu 10, 2014, 12:42:09 »

Osaako joku auttaa, Mulla on käynyt trainz 2009 3.3 versiossa jo liian usein niin että jos olen vaivalla tehnyt/muokannut jonkun routen niin se kaikista varmuustallenteluista huolimatta on aina hävinnyt mystisesti kun olen jonain toisena päivänä käynnistänyt trainzin ja mennyt surveyoriin jatkaakseni radan tekoa tai driveriin ajaakseni siinä, niin ei löydy mistään. Välillä peli on surveyorissa autosaven tai manuaalisen tallennuksen jälkeen ilmoittanut seuraavaa: "Session was saved successfully but Surveyor was unable to commit it to the Trainz Asset Database. This task can be completed in Content Manager." Mutta kun menen content manageriin missään ei ole mainintaa tästä radasta, eikä ''File > Launch trainz auta mitenkään asiaa. Välillä (tai no aika usein) content manager toimii muutenkin epävakaasti ja jumittelee, mutta peli toimii kaikilta muilta osin täysin normaalisti. Tähän voisi liittyä myös se että esimerkiksi lataamani ja asentamani Malmbananilla käytetyt IORE veturit + pari puolalaista ratakuorma-autoa on hävinnyt pelistä ja content managerista jonnekkin melko nopeasti sen jälkeen kun asensin ne. ???
Kirjattu
Ceylon Government Railway Class M1

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #26 : Helmikuu 10, 2014, 14:55:31 »

Talteen ottamisesta sen verran, että kannattaa varmuuskopioida koko User Data kansio Trainzin asennuskansiosta. Uudelleenasennuksen jälkeen avaa Content Managerin ja Import Content-toiminnolla valitsee User Data kansion kopion. Sen jälkeen Content Managerin pitäisi itsestään asentaa kaikki kyseisestä kansiosta löytyvä sisältö (eli kaikki mitä on itse Trainziin ladannut ja tehnyt). Tuo toimenpide kannattaa tehdä läpi useamman kerran että kaikki tulee varmasti asennettua. (Tosin en tiedä onko tämä suositeltava tapa mutta ainakin minulla on toiminut loistavasti.)

Toinen vaihtoehto on ennen asennuksen poistamista varmuuskopioida kaikki sisältö .cdp-tiedostoiksi, mutta ainakin minulla tuo ylempänä mainittu tapa on paremmaksi havaittu. Jos varmuuskopioi sisällön .cdp tiedostoiksi niin melko varmasti jotain aina unohtuu kopioida.

Uskoisin että uudelleenasennus auttaa tuohon ongelmaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2014, 15:17:04 kirjoittanut Santa_Fe »
Kirjattu

Datsunguy69

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #27 : Helmikuu 10, 2014, 22:19:42 »

 :-[ Ei auttanut uudelleenasennus ja minun malmiradasta ei löydy merkkiäkään mistään että sitä olis koskaan ollukaan olemassa. Täytynee seurailla vain tilannetta. Olisko katoamisten takana tallennustilan vähyys, vaikken ite heti uskois semmoseen.  ???
Kirjattu
Ceylon Government Railway Class M1

Datsunguy69

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #28 : Helmikuu 11, 2014, 02:07:59 »

:-[ Ei auttanut uudelleenasennus ja minun malmiradasta ei löydy merkkiäkään mistään että sitä olis koskaan ollukaan olemassa. Täytynee seurailla vain tilannetta. Olisko katoamisten takana tallennustilan vähyys, vaikken ite heti uskois semmoseen.  ???

Ei nyt äkkipäätään nykytietokoneilla pitäisi heti kohta tila loppua kesken. Toki voihan sen isonkin kiintolevyn täyttää, mutta tilan tarkistaminen on aika helppoa: Käynnistä -> tietokone -> haluttu levyasema/osio, jota klikataan hiiren oikealla napilla ja valikosta valitaan ominaisuudet.
Tosin voi tila käydä tiukoille, jos levy on osioitu ja käyttöjärjestelmälle sekä muulle oheissälälle on varattu vähän tilaa.

Muuten radan teossa kannattaa tallentaa radan versioita myös cdp-tiedostoksi. Tosin se edellyttää, että assetin voi commitoida.

Edelleenkin kiinnostaa, että mikä sen radan nimi oli silloin, kun tallensit sen. Tämä siksi, kun Auranin foorumilla joku sanoi, että nimen muuttaminen voi jossain tapauksissa auttaa asiaa, vaikka myöhäistähän se nyt on.
Malmbanan oli radan nimi  :-[
Kirjattu
Ceylon Government Railway Class M1

Datsunguy69

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #29 : Helmikuu 11, 2014, 12:59:03 »

 :D Näin nopealla testaamisella kaikki tuntui korjautuneen sillä että laitoin grafiikka asetuksista OpenGL:än tilalle DirectX9:n nyt peli pyörii tosi sulavasti myös täysillä grafiikoilla kun aiemmin se tökki matalimmillakin asetuksilla. Nyt tosin aina kun muokkaan rataa ja laitan ''quick drive'' ja tallennan siinä yhteydessä rata ei tallennukaan enkä myöskään pysty ajaa millään, mutta se ilmoittaa syyksi että rata on hajonnut tai siitä puuttuu jotain tiedostoja. Tämä siis tulee radasta riippumatta. :-[
Kirjattu
Ceylon Government Railway Class M1