Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Teksturoiminen Blender versiolla 2.93.4 ei onnistu  (Luettu 6141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 541
Teksturoiminen Blender versiolla 2.93.4 ei onnistu
« : Tammikuu 25, 2023, 15:10:49 »

Haluaisin tietää, että onko joku muu käyttänyt tuota 2.93.4 Blender-versiota tai jotain sen läheltä ja onnistunut teksturoimaan monikulmioverkon tekstuurikuvasta? Olen kyllä saanut aikaan uuden materiaalislotin sekä tekstuurikuvan 3d-ikkunan oikealla puolella olevaan kenttään. UV-ikkunassa olen myös ladannut tekstuurikuvan ja 3d-ikkunassa ole valinnut Umwrap ja Smart Projection. Oletuskuutio on editointitilassa ja pinnat valittavissa. Renderöinnissä ei kuitenkaan näy mitään. Tällaista ohjetta olen yrittänyt soveltaa https://all3dp.com/2/blender-uv-mapping-simply-explained/

Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 541
Vs: Teksturoiminen Blender versiolla 2.93.4 ei onnistu
« Vastaus #1 : Tammikuu 26, 2023, 09:40:40 »

Näyttäisi kuitenkin siltä, että tästä taitaisi tulla jotakin, kun 3d-ikkunan oikealla puolella laittaisi materiaalislotin ja sitten tekstuurikuvan. Sitten jakaa näytön UV Editing kohdasta kahtia. UV-ruudussa avaa tekstuurikuvan ja valitsee Unwrap > Smart Projection tai Cube, jos on pelkästään kyse kuutiosta. Valitsee 3d-ikkunassa objektin pinnan ja siirtelee sitten UV-ikkunassa kehyksiä kuvan päälle oikeisiin paikkoihin ja valitsee sitten Object mode kohdasta Texture Paint, mutta ei maalaile mitään. Render-kohdasta voi sitten katsella objektia. Tämä vain lyhykäisyydessään.
Kirjattu