Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hampuloisen Trainz-tavarat  (Luettu 30898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #15 : Huhtikuu 26, 2023, 08:28:58 »

Julkaisin nyt sivustollani ensimmäisen uuden mallinnukseni testiksi. Se on suomalainen pysäkkirakennus, Platformskjul (Rimmi). Se ei ole vielä täysin Rimmin pysäkkirakennus, vaan julkaisen erikseen varsinaisen Rimmin pysäkkirakennuksen, jossa edellä mainitusta mallista poiketen on keskiosa sisempänä (niinkuin Rimmissä oikeasti oli) ja muita detaljeja vielä hiottu. Sain nyt mallinnusohjelmat toimimaan viimein lukuisista kummallisista teknisistä ongelmista huolimatta. Niinpä lähiaikoina olisi ilmeisesti tulossa lisää näitä sivustolleni. Kommentoin tänne kun olen saanut tietyn aikomani määrän objekteja jakoon kotisivuilleni (en kommentoi jokaista julkaisua erikseen).

Ilmoitatteko tähän viestiketjuun jos objektit kuten tuo ensimmäinen eivät toimi, kiitos! :) Niin voin mahdollisesti korjata ongelmat (ilman turhaa työtä). Minulla toimi tuo eka objekti normaalisti Trainz 2012 -pelissä. Teen nämä kaikki objektit Trainz 2012:een.

Seuraavaksi Suonperä. Ja Viljamaa (Loviisan radalla). Viljamaasta voi sitten alustavasti pystyttää kaikki muutkin samalla piirustuksella rakennetut asemat rataan, koska ne ovat lähes identtisiä. Viljamaasta voinee väliaikaisesti kasata myös esimerkiksi Lapinjärven ja Orimattilan asemat hieman luovuutta käyttäen.

Minulla on aikeissa ensi töikseni mallintaa Loviisan radalta nämä: Pennala, Myrskylä, Artjärvi, Pakaa, Porlammi, Kuggom, Orimattila (vanha ja uusi), Lapinjärvi, Eskilom, Virenoja ja Skinnarby. Sitten Niemi (sekä alkuperäisenä että uusittuna), Lahti (kapearaide), Valko (vanha ja uusi) ja Loviisa (vanha ja uusi). Tuossapa ne melkein kaikki taitavat radasta ollakin. Lahden tiilisen uuden aseman jätän viimeiseksi ja Loviisan vanha asema jää myös viimeiseksi. Valkon vanhassa asemassakin on sen verran työtä että siinä voi kestää hetken. Voitte ilmoittaa tähän jos teette jotain näistä itse, niin en tee samaan aikaan niitä. :)

Minä voin mahdollisesti käydä kuvaamassa Lahden seudulta rakennukset… esim. Lahden nykyinen asemarakennus, Ravintola Lokki ja Vesijärven asemarakennus. Vesijärven asema on aika paljon kyllä muuttunut siitä, mitä se oli 2001 vuonna. Siitä on poistettu liikennepaikan nimikyltti ja se on nykyään ravintola.
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #16 : Huhtikuu 27, 2023, 20:45:52 »

Minä voin mahdollisesti käydä kuvaamassa Lahden seudulta rakennukset… esim. Lahden nykyinen asemarakennus, Ravintola Lokki ja Vesijärven asemarakennus. Vesijärven asema on aika paljon kyllä muuttunut siitä, mitä se oli 2001 vuonna. Siitä on poistettu liikennepaikan nimikyltti ja se on nykyään ravintola.
Olitko siis tekemässä jonkun tietyn aikakauden rataa? Sitä siis vain pohdin, kuinka 2000-luvulla rakennettu Lokki-ravintola mahtaa sopia 90-luvun alussa puretun ratalinjan varteen. Mutta taiteellisia vapauksiahan voi halutessaan aina ottaa.
Kirjattu

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #17 : Huhtikuu 28, 2023, 13:32:03 »

Minä voin mahdollisesti käydä kuvaamassa Lahden seudulta rakennukset… esim. Lahden nykyinen asemarakennus, Ravintola Lokki ja Vesijärven asemarakennus. Vesijärven asema on aika paljon kyllä muuttunut siitä, mitä se oli 2001 vuonna. Siitä on poistettu liikennepaikan nimikyltti ja se on nykyään ravintola.
Olitko siis tekemässä jonkun tietyn aikakauden rataa? Sitä siis vain pohdin, kuinka 2000-luvulla rakennettu Lokki-ravintola mahtaa sopia 90-luvun alussa puretun ratalinjan varteen. Mutta taiteellisia vapauksiahan voi halutessaan aina ottaa.

Siis teen 2006-9 vuoden version, josta muokkaan myös 1950-60 version.
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #18 : Toukokuu 05, 2023, 10:21:31 »

Lisäisin vielä sen verran tämän hetkisiin projekteihini, että teen tässä ohessa myös ylläriobjekteja, kuten asemarakennuksia joita ei ehkä ole rakennettu, mutta ehdotettu rakennettavaksi ja sitten sellaisia rautatierakennuksia joista ei ole kauheasti kuvamateriaalia tai näkyvyyttä ollut. Tarkoituksena tuoda esiin unholaan jääneitä rakennuksia, mahdollisimman monia. Mallinnan nämä tiedossani olevien tyyppipiirustusten tai vanhojen kuvien mukaan mahdollisimman tarkasti.

Lisäksi aikeissani on mallintaa lisää asemia mielikuvitukseni pohjalta, sellaisia mitä ei oikeasti ole ollut. Tai tehdä jostain olemassa olevasta asemarakennuksesta malli ennen muutostöitä, joiden johdosta aseman alkuperäinen ulkoasu katosi kokonaan. Mainittakoon että sivustollani on nyt Rimmin aseman näköisen Platformskjulin lisäksi Reitkalli ja Viljamaa, joten Lahti-Loviisa radan pienet asemat voi Viljamaan turvin jo odotellessa pystyttää paikoilleen.

Aloitin Palma -ratani päivittämisen ja laajentamisen. Lisään tulevia objektejani siihen. Toivottavasti saisin radasta paremmin toimivan ilman nykyisiä teknisiä ongelmia vaikken tarkalleen tiedä mikä radassani on ongelmana.

Esimerkkinä yllä mainitsemistani erikoiskohteista jaoin sivulleni äskettäin yhden tällaisen asemarakennuksen joka on itse asiassa myös Rimmin asema ja sinne ilmeisesti pelkästään ehdotettu asemarakennus eikä sitä koskaan rakennettukaan. Asema on suunniteltu uniikilla tyyppipiirustuksella ja tietääkseni sitä ei olla rakennettu myöskään muualle.
Kirjattu
nthngsfn

Kaalihäkki

  • Arkkiperkele
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #19 : Toukokuu 05, 2023, 19:53:22 »

Viljamaan linkin kautta saa Reitkallin Pysäkkirakennusta
Kirjattu
Susi ulvoo!

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #20 : Toukokuu 05, 2023, 22:21:56 »

Viljamaan linkin kautta saa Reitkallin Pysäkkirakennusta

Oho, hupsista! :D Niinpä näköjään oli tullut jostain syystä väärä linkki sittenkin sinne. Korjattu, nyt pitäisi toimia tuo Viljamaan latauslinkki. Kiitos ilmoituksesta!
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #21 : Toukokuu 08, 2023, 08:56:18 »

Onko tuo viljamaa Loviisan radalla?
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #22 : Toukokuu 09, 2023, 11:25:07 »

Onko tuo viljamaa Loviisan radalla?

Kyllä, se on sijainnut nykyisen Orimattilan aseman kohdilla. Viljamaan asemarakennus oli lähestulkoon samanlainen asemarakennus kuin radan muut vastaavat asemarakennukset eli Pennala, Artjärvi, Pakaa, Myrskylä, Michelspiltom, Kuggom ja Porlammi (laajennettu myöhemmin). Siksi sitä voi käyttää myös näiden tilalla ennen kuin muut asemat tulee mallinnettua peliin. Nämä rakennettiin samalla tyyppipiirustuksella.
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #23 : Kesäkuu 22, 2023, 15:19:59 »

Julkaisin nyt sivustollani ensimmäisen uuden mallinnukseni testiksi. Se on suomalainen pysäkkirakennus, Platformskjul (Rimmi). Se ei ole vielä täysin Rimmin pysäkkirakennus, vaan julkaisen erikseen varsinaisen Rimmin pysäkkirakennuksen, jossa edellä mainitusta mallista poiketen on keskiosa sisempänä (niinkuin Rimmissä oikeasti oli) ja muita detaljeja vielä hiottu. Sain nyt mallinnusohjelmat toimimaan viimein lukuisista kummallisista teknisistä ongelmista huolimatta. Niinpä lähiaikoina olisi ilmeisesti tulossa lisää näitä sivustolleni. Kommentoin tänne kun olen saanut tietyn aikomani määrän objekteja jakoon kotisivuilleni (en kommentoi jokaista julkaisua erikseen).

Ilmoitatteko tähän viestiketjuun jos objektit kuten tuo ensimmäinen eivät toimi, kiitos! :) Niin voin mahdollisesti korjata ongelmat (ilman turhaa työtä). Minulla toimi tuo eka objekti normaalisti Trainz 2012 -pelissä. Teen nämä kaikki objektit Trainz 2012:een.

Seuraavaksi Suonperä. Ja Viljamaa (Loviisan radalla). Viljamaasta voi sitten alustavasti pystyttää kaikki muutkin samalla piirustuksella rakennetut asemat rataan, koska ne ovat lähes identtisiä. Viljamaasta voinee väliaikaisesti kasata myös esimerkiksi Lapinjärven ja Orimattilan asemat hieman luovuutta käyttäen.  Ja mielellään, jos saisitte jotenkin kuvattua mulle koko sen exporttaus homman.. Nii ei tarvis enää pyytää teiltä apua...

Minulla on aikeissa ensi töikseni mallintaa Loviisan radalta nämä: Pennala, Myrskylä, Artjärvi, Pakaa, Porlammi, Kuggom, Orimattila (vanha ja uusi), Lapinjärvi, Eskilom, Virenoja ja Skinnarby. Sitten Niemi (sekä alkuperäisenä että uusittuna), Lahti (kapearaide), Valko (vanha ja uusi) ja Loviisa (vanha ja uusi). Tuossapa ne melkein kaikki taitavat radasta ollakin. Lahden tiilisen uuden aseman jätän viimeiseksi ja Loviisan vanha asema jää myös viimeiseksi. Valkon vanhassa asemassakin on sen verran työtä että siinä voi kestää hetken. Voitte ilmoittaa tähän jos teette jotain näistä itse, niin en tee samaan aikaan niitä. :)
Tein itse valmiiksi Lahden rautatieaseman, kun muutakaan tekemistä ei ollut. Exporttaaminen ei taaskaan onnistunut, joten jos joku osaa exporttaa tuon, niin voi, kunhan lähettää minulle .cdp muodossa. Jos saat valmiiksi, niin laita sähköpostissa (zer397251@gmail.com).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2023, 15:33:06 kirjoittanut LH »
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 497
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #24 : Kesäkuu 22, 2023, 22:37:07 »

Tuo liite ei toiminut 2.79b Blenderissä eikä uusimmassakaan Blenderissä. Olisiko mahdollista saada toimiva tiedosto, niin joku voisi tehdä tuota eteenpäin? Tekstuuritkin olisi hyvä saada mukaan, ilman tekstuureja kukaan ei voi viedä tuota peliin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2023, 22:39:32 kirjoittanut ATSF »
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #25 : Kesäkuu 27, 2023, 23:13:57 »

Mallinnusurakka on jatkunut, mutta kesäkiireitä pukkaa, jolloin mallinnustahti tulee olemaan odotettua hitaampaa. Pahoittelut siitä. Loviisan radan asemia olisi tulossa, kuten Pakaa ja Porlammi seuraavina. Suonperän pysäkkirakennus on työn alla. Sitten olisi luvassa muun muassa myös Pattijoen pysäkkirakennus pian. Suonperän pysäkkirakennuksen valmistuessa voi odottaa siitä seuraavana Platformskjul- ja Väntskjul aiheista pysäkkirakennuspakettia, jossa voi olla esimerkiksi Airakselan ja Pynttärin pysäkkirakennnukset. Huomaan, että kyllähän se tuppaa niin menemään, että enemmänkin luovuus saa aina vallan näissä urakoissa, ja ensimmäisenä kiinnostaakin mallintaa jotakin muuta kuin mitä tuli alun perin suunniteltua.
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #26 : Kesäkuu 28, 2023, 12:19:53 »

Mallinnusurakka on jatkunut, mutta kesäkiireitä pukkaa, jolloin mallinnustahti tulee olemaan odotettua hitaampaa. Pahoittelut siitä. Loviisan radan asemia olisi tulossa, kuten Pakaa ja Porlammi seuraavina. Suonperän pysäkkirakennus on työn alla. Sitten olisi luvassa muun muassa myös Pattijoen pysäkkirakennus pian. Suonperän pysäkkirakennuksen valmistuessa voi odottaa siitä seuraavana Platformskjul- ja Väntskjul aiheista pysäkkirakennuspakettia, jossa voi olla esimerkiksi Airakselan ja Pynttärin pysäkkirakennnukset. Huomaan, että kyllähän se tuppaa niin menemään, että enemmänkin luovuus saa aina vallan näissä urakoissa, ja ensimmäisenä kiinnostaakin mallintaa jotakin muuta kuin mitä tuli alun perin suunniteltua.

Loviisan radan kiskotushan on jo valmis..
Kirjattu

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #27 : Heinäkuu 12, 2023, 11:40:57 »

Minä menen tossa perjantaina 14.7 Loviisaan Porlammin, Kuggomin, Lippo Myrskylän kautta, niin voin Porlammin asseman kuvata ja takasin tulo matkalla menen Mickelspitlomin.
Mä voisin tolla matkalla kuvata texture kuvat asemista. Lahti näkyy mustana siksi, ettei kukaan tunnistaisi, missä päin Lahtea asun.
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
    • Omia tuotoksia
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #28 : Heinäkuu 22, 2023, 23:33:14 »

Minä menen tossa perjantaina 14.7 Loviisaan Porlammin, Kuggomin, Lippo Myrskylän kautta, niin voin Porlammin asseman kuvata ja takasin tulo matkalla menen Mickelspitlomin.
Mä voisin tolla matkalla kuvata texture kuvat asemista. Lahti näkyy mustana siksi, ettei kukaan tunnistaisi, missä päin Lahtea asun.

Tekstuurit olisivat kyllä eteenpäin ja avuksi, jos niitä voi muuttaa sopiviksi omaan mallinnukseen. :) Minulla on nykyään tapana muuttaa niitä sillä tavoin että yksityiskotien (asemien) yksityisyys olisi riittävästi huomioon otettu, mutta arkkitehtuuri olisi kuitenkin mahdollisimman tarkasti esillä. Minimissä yleiskuva ikkunasta, ovesta, katosta ja laudoituksesta on jotain mistä on riitävän hyvä aloittaa ja josta tekstuurit saa yleensä muutamassa tunnissa kasaan. Kyseisten asemien, varsinkin Porlammin, takaosasta olisi hyvä saada yleiskuvia, kun en vielä tiedä tarkalleen millaiselta esimerkiksi Porlammin aseman takajulkisivu näyttää.

Olen hieman kiireinen näin kesäisin, mutta Porlammin asema on kuitenkin melkein valmis. Sen jälkeen tekisin Myrskylän, Kuggomin ja Michelspiltomin.
Kirjattu
nthngsfn

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Hampuloisen Trainz-tavarat
« Vastaus #29 : Heinäkuu 26, 2023, 21:38:14 »

Minä menen tossa perjantaina 14.7 Loviisaan Porlammin, Kuggomin, Lippo Myrskylän kautta, niin voin Porlammin asseman kuvata ja takasin tulo matkalla menen Mickelspitlomin.
Mä voisin tolla matkalla kuvata texture kuvat asemista. Lahti näkyy mustana siksi, ettei kukaan tunnistaisi, missä päin Lahtea asun.

Tekstuurit olisivat kyllä eteenpäin ja avuksi, jos niitä voi muuttaa sopiviksi omaan mallinnukseen. :) Minulla on nykyään tapana muuttaa niitä sillä tavoin että yksityiskotien (asemien) yksityisyys olisi riittävästi huomioon otettu, mutta arkkitehtuuri olisi kuitenkin mahdollisimman tarkasti esillä. Minimissä yleiskuva ikkunasta, ovesta, katosta ja laudoituksesta on jotain mistä on riitävän hyvä aloittaa ja josta tekstuurit saa yleensä muutamassa tunnissa kasaan. Kyseisten asemien, varsinkin Porlammin, takaosasta olisi hyvä saada yleiskuvia, kun en vielä tiedä tarkalleen millaiselta esimerkiksi Porlammin aseman takajulkisivu näyttää.

Olen hieman kiireinen näin kesäisin, mutta Porlammin asema on kuitenkin melkein valmis. Sen jälkeen tekisin Myrskylän, Kuggomin ja Michelspiltomin.

Joo. Laitankin sulle tiedoston. Siinä on jonkinlainen homma selvitellä, mistä mitkäkin kuvat on otettu. Selvitän ne huomisen aikana.

Jos et saa tiedostoa auki, niin laitan sulle tiedoston, jonka saat auki. Toi tiedosto on iPhonen tiedostot sovelluksesta, kun oli helpompi lähettää suoraan puhelimelta.
Kirjattu