Simulaattorit > Sisällöntuotto

Radanvarsikohteita Train Simulatoriin

<< < (2/3) > >>

Dino:
Jatketaan blueprintin tekoa. Seuraavana on kohta Render Component/ Secondary named texture set/ Blueprint set ID. Pimary named texture set jätetään tässä tapauksessa tyhjäksi.
Provider kohtaan voit laittaa haluamasi nimen samoin kohtaan Product.   
Alla olevassa kuvassa on erimerkki tiedostopolusta. Tähän kohtaan laitetaan opastimen pään igs-tiedoston sijainti.

Sitten on kohta Detailed level generation range
Highest level - 1 is highest
Lowest level - 10 is lowest
Laitetaan molempiin kohtiin 10.

Tässä ovatkin täytettävät kohdat. Jos nyt ei blueprintin alaosassa ole virheitä, niin voidaan tallentaa blueprint. Muutoin pyritään korjaamaan virheet.

Sitten viedään blueprint ja oheismateriaali assetiksi simulaattoriin klikkaamalla File -> Export Modhd_2asp.xml -> Force Export with References.

Jos kaikki menee hyvin, niin blueprintin määrittämä sisältö siirtyy simulaattoriin, muussa tapauksessa alkaa virheiden metsästys. Näin on saatu aikaiseksi opastimen pää ja voidaan aloittaa tolpan tekeminen.

Dino:
Nyt olisi tarkoitus keskittyä opastimen tolppaan. Lisätään tiedostopolkuun

Source\Ismokp\Addon\Railnetwork\Signals\UK Colour\

kansio UK_Mod_Posts ja sen sisälle Textures. UK_Mod_Posts kansioon laitetaan tolpan igs-tiedosto, kun se saadaan aikaiseksi. Textures kansioon tulee tolpan ace-tekstuurikuvat.

Tolpan tekoon voidaan käyttää jotakin mallinnusohjelmaa, josta pystytään viemään mallinnus igs-tiedostoksi. Itse olen tehnyt yhden lodin, jonka olen merkinnyt muotoon 1_1000_jokumesh. Tekstuurisäiliöön tulee päällimäiseksi shader, jollaisena olen käyttänyt TrDiff.

Sijoitetaan mallinnus samaan kansioon, jossa jo on tai oli opastimen pään mallinnus ja viedään igs-muotoon. Kopioidaan igs-tiedosto UK_Mod_Posts-kansioon. Tänne sijoitetaan myös UK Asp Autosig.xml tiedosto, jonka olet purkanut Assets tiedostopolun vastaavasta kansiosta. Kopioi tämä xml-tiedosto UK_Mod_Posts-kansiossa ja anna  sille haluamasi nimi. Textures-kansioon tulee tolpan tekstuurikuvan tai -kuvien ace-muunnokset. Seuraavana olisikin sitten tolpan blueprintin tekeminen.

Jatkuu...

Dino:
Opastimen tolpan blueprintissä olen käyttänyt UK 2Asp AutoSig.xml-tiedostoa, jonka olen nimennyt UK 2Asp AutoSig fi.xml. Itse voit antaa haluamasi nimen.

Kohtaan Browse Information / Display name / English   olen laittanut paaopastin 2v-1L.
Tässä on siis kaksi valoa ja yksi linkki ja opastin on tarkoitettu linjalle.

Object / Primary named texture set / Bluelprint set ID         jää tyhjäksi.

Object / Secondary named texture set / Bluelprint set ID     kohtaan tulee seuraavaa:
   Provider                Ismokp
   Product                 Addoin
   Geometry ID         Railworks\Signals\UK Colour Light\UK_Mod_Post\paaopastin 2v.igs

   Detail level generation range         molempiin kohtiin 10

   Signal
       Number of track links               1
       Stopping                                  rasti neliöön
       Junction signal type                  Junction type none
       Control mode                           Control mode automatic

       Sricpt / Name                           Railnetwork\Signals\UK Colour Light\UK 2AspSig Post.lua

      Child:"opastinpaa 2v_13"
         Child name                             opastinpaa 2v-13
             Blueprint set ID
                 Producer                         Ismokp
                 Product                           Addon
             Blueprint Id                         Railnetwork\Signals\UK Colour Light\UK_Mod_Heads\Mod_hd_2asp.xml

Muuta xml- ja igs-tiedostojen nimet vastaamaan omia käyttämiäsi nimiä. Sitten muunnetaan nämä tiedot simulaattoriin aikaisemmin kuvatun opastimen pään mukaisesti ja korjataan mahdolliset virheet.

Jatkuu ...
   

Dino:
Tässä on tämän opastimen vaiheet. Alla on kuva opastimesta. Kun saa jonkun kohteen toimimaan, niin homma tuppaa jäämään siihen. Tässä voi tehdä useamman lodin, jolloin voi muutamaan kymmeneen metriin näkyvän ensimmäisen lodin mallintaa tarkemmaksi ja vastaavasti muutaman sadan metrin päässä näkyvän tehdä yksinkertaisemmaksi - jos mahdollista! Katsellessani 3ds Max 2020:lla esimerkkimax-tiedostoa, niin siinä opastimen linssien edessä oli neliöt, joihin lienee tarkoitus sijoittaa alfakanavaiset kuvat opastinvaloista. Näiden tarkoituksena on luoda linssien ympärille valohuntu ja toisaalta valo näkyy kauemmaksi, vaikka opastinrunkoa ei juuri näkyisikään.

Nyt on tarkoituksena katsella saksalaisia opastimia, joissa on vihreä ja oranssi valo vaihteen jälkeen tai edessä olevalle kaartuvalle raiteelle. Englantilaisissa opastimissa on vino siipi tai sulka, jossa on pieniä valkoisia valoja kertomassa raiteen kaartumissuuntaa. 

Dino:
Kuten tuossa edellä jo kerroin, niin olisi tarkoistus jatkaa saksalaisten opastimien pohjalta. Katselin esiopastinta DE HP Dist OT, jota voisi käyttää suomalaisen esiopastimen pohjana, koska toiminnot näyttävät vastaavan suomalaista esiopastinta. Tämän opastimen blueprint on SMod Sig-VR.xml. Kuva opastimesta on alhaalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta