Simulaattorit > Sisällöntuotto

Radanvarsikohteita Train Simulatoriin

<< < (3/3)

Dino:
Joitakin valmistelevia toimia tarvitaan ennen kuin aloitetaan bluerintin teko. Tähän opastimeen käytetään jo aikaisemmin esitettyä opastintolppaa. Opastimen päätä olen muokannut pääopastimen päästä tähän tarkoitukseen sopivaksi, jossa on neljä linssiä. Jotta skripti voisi tunnistaa nämä, niin niille on annettava yksilölliset merkkijonot.
Skripti Common German HP Signal.lua sisältää nämä.

-- Set Vr light node names
VR_LIGHT_NODE_GREEN1   = "GR_Mod_Dist_Green_1"
VR_LIGHT_NODE_GREEN2   = "GR_Mod_Dist_Green_2"
VR_LIGHT_NODE_YELLOW1   = "GR_Mod_Dist_Orange_1"
VR_LIGHT_NODE_YELLOW2   = "GR_Mod_Dist_Orange_2"

Näitten eteen tulee 1_1000_ eli ensimmäisen linssin nimi on 1_1000_GR_Mod_Dist_Green_1 ja muut samaan tapaan.

Jatkuu...

Dino:
Seuraavana hommana on opastimen pään muokkaaminen siten, että se vastaisi esiopastimen naamataulua. Käytössäni ei ole opastimen piirustuksia, vaan olen laskenut mittasuhteita valokuvien perusteella. Lisälinssit olen kopioinut aikaisemmista. Tässä myös annan linsseille edellisellä kerralla mainitsemani nimet. Alla kuva tästä vaiheesta.

Jatkuu....

Dino:
Nyt hyppään aiheesta toiseen, mutta kysymyksessä on kuitenkin Train Simulator. Näin ruotsalaisella junasimulaattorisivustolla http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33959
kiskobussin Y6_v1. Nyt heräsikin sellainen kysymys, että onko joku uudelleenmaalannut Train Simulatorissa olevia kohteita? Alla kuva kiskobussista, vaikka kaikkihan sen tuntevat.

Dino:
Nyt pitäisi tehdä jotakin tekstuuritiedostolle Y6.TgPcDx. TS-Tools ohjelmalla voi kloonata alkuperäisen moottorivaunun. Samalla ohjelmalla voi muuntaa tekstuuriteidoston dds-loppuiseksi tiedostoksi. Olen aikaisemmin käyttänyt RW-tools ohjelmaa, joka on edeltäjä TS-Tools ohjelmalle. Saa nähdä saanko asennettua TS-Tools ohjelman. Sitten pitäisi vielä voida käsitellä jollakin kuvankäsittelyohjelmalla .dds-loppuista tiedostoa.

Dino:
Y6:n on lan tehnyt Trainziin ja Train Simulatoriin. Voisi olettaa, että on käytetty samaa mallinnusta ja tekstuurikarttaa, jolloin voisi käyttää Trainzin tga-tekstuurikuvaa ja muuntaa sen ensin ace-muotoon ja sitten TgPcDx. Saapas nähdä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta