Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Suomalainen junakalusto Trainziin  (Luettu 112605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oululainen

• Myöhästyjä.
  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Oululainen perus rautatiejuntti.
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #420 : Tammikuu 08, 2022, 21:31:35 »

Pikaisen googlettelun perusteella mallin siirtäminen Roblox Studiosta vaikkapa Blenderiin on hyvinkin mahdollista, jos sen kokee omaksi tyylikseen. Muokkailua sekin kyllä varmasti vaatii, enkä tarkemmin mene sanomaan, kun en ole ollenkaan asiaan perehtynyt saati sitten kokeillut itse. Mutta kuten edellä sanottu, pidemmän päälle se tuskin on mitenkään erityisen hyvä tapa.

Pitäisi yrittää...  :)
Kirjattu
opiskelija Oulusta

Oululainen

• Myöhästyjä.
  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #421 : Tammikuu 09, 2022, 10:45:43 »

Saisinko Vok latauslinkin?
Kirjattu
opiskelija Oulusta

Dino

• Jäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #422 : Tammikuu 10, 2022, 14:40:14 »

Saisinko Vok latauslinkin?

Katso yksityisviestiä.
Kirjattu

oge

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • YT kanava: Ogen junat ja bussit
« Vastaus #423 : Tammikuu 12, 2022, 14:53:31 »

sama kelpaisi täällä! vok kelpaa hyvin.
Kirjattu

Oululainen

• Myöhästyjä.
  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #424 : Tammikuu 12, 2022, 14:56:11 »

Laitan sulle yv! :D
Kirjattu
opiskelija Oulusta

Oululainen

• Myöhästyjä.
  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #425 : Tammikuu 12, 2022, 14:56:58 »

Katso yv.
Kirjattu
opiskelija Oulusta

Dv12_2638

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #426 : Tammikuu 16, 2022, 14:53:58 »

Miten tämä edistyy?
Projekti on edistynyt hitaasti, mutta varmasti. Malli on saanut joitakin paineilmaputkia ja valokuvien perusteella olen hienosäätänyt monia kohtia vastaamaan todellisia mittoja. Päätin alkaa tekemään ihan täysin kokeilumielessä SA3-kytkimen mallia CAD-ohjelmistolla, eli Fusion 360:llä. CAD-ohjelmistot ovat mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto joidenkin monimutkaisten teknisten osien mallintamiseen.
SA3-kytkin näyttää tällä hetkellä tämmöiseltä. Itse kytkin on tehty Fusion 360:llä ja on sitten siirretty Blenderiin, jossa sille on tehty UV-mappaus ja geometriaa on siistitty paremmin pelikäyttöön sopivaksi. Päätin laittaa kytkimen mallin jakoon, jos joku muu haluaa käyttää mallia osana omaa kalustoaan. Kytkimelle saa tehdä käytännössä mitä tahansa, kunhan sitä ei ilman lupaani käytetä kaupallisiin tarkoituksiin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2022, 14:56:12 kirjoittanut Dv12_2638 »
Kirjattu

Oululainen

• Myöhästyjä.
  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #427 : Tammikuu 16, 2022, 14:56:36 »

Miten tämä edistyy?
Projekti on edistynyt hitaasti, mutta varmasti. Malli on saanut joitakin paineilmaputkia ja valokuvien perusteella olen hienosäätänyt monia kohtia vastaamaan todellisia mittoja. Päätin alkaa tekemään ihan täysin kokeilumielessä SA3-kytkimen mallia CAD-ohjelmistolla, eli Fusion 360:llä. CAD-ohjelmistot ovat mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto joidenkin monimutkaisten teknisten osien mallintamiseen.
SA3-kytkin näyttää tällä hetkellä tämmöiseltä. Itse kytkin on tehty Fusion 360:llä ja on sitten siirretty Blenderiin, jossa sille on tehty UV-mappaus ja geometriaa on siistitty paremmin pelikäyttöön sopivaksi. Päätin laittaa kytkimen mallin jakoon, jos joku muu haluaa käyttää mallia osana omaa kalustoaan. Kytkimelle saa tehdä käytännössä mitä tahansa, kunhan sitä ei ilman lupaani käytetä kaupallisiin tarkoituksiin.

Varmaan onnistuu, jos käytän tätä Dr20 veturissa?
Kirjattu
opiskelija Oulusta

Dv12_2638

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #428 : Tammikuu 16, 2022, 14:59:22 »

Miten tämä edistyy?

Varmaan onnistuu, jos käytän tätä Dr20 veturissa?
Ihan vapaasti voit käyttää, mutta joudut muokkaamaan mallia jonkin verran, jotta se olisi täysin vastaavanlainen, kuin Dr20:n kytkin.
Kirjattu