Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Turku - Toijala rata  (Luettu 5769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Julius

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
  • Hä?
Turku - Toijala rata
« : Heinäkuu 12, 2022, 19:22:49 »

Päätettiin Ontzan kanssa aloittaa Turku-Toijala radan rakentaminen (Turku-Tampere) joten jos kiinnostaa kuvat rakennusvaiheista täältä voi niitä katsella. Rata tulee myös tänne jakoon kunhan saadaan joskus valmiiksi.
Kirjattu

Ontzaboi

  • Utelias tutkija.
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2022, 19:23:33 »

juuh
Kirjattu
Ontzaboi

Julius

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
  • Hä?
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2022, 19:25:28 »

Ja unohdin sanoa rata tulee olemaan Trs19 versioon rakennettu.
Kirjattu

Julius

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
  • Hä?
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2022, 01:09:06 »

Kiskotusta on nyt jo Humppilaan asti! Maisemointia aloitettu toijalan suunnassa ;)
Kirjattu

Julius

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
  • Hä?
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #4 : Heinäkuu 22, 2022, 01:12:15 »

Kiskotus ei edennyt kiskottajan loman vuoksi mutta maisemointia melkein urjalaan! ;)
Kirjattu

Julius

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
  • Hä?
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2022, 22:26:41 »

Vähän päivitystä tällekkin puolelle. Kiskotusta mellilään ja maisemointia Urjalaan. Kuvassa Urjalan liikennepaikka ja sen lähistöä.

Kirjattu

Ontzaboi

  • Utelias tutkija.
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2023, 16:19:29 »

Kiskotus on nyt Kyrössä! Maisemointi ei ole oikein edistynyt, mutta luulen että kevään aikana pääsemme taas vauhtiin kiskotuksen ja maisemoinnin kohdalla. En myöskään tiedä että mihin rataan pätkä voitaisiin laittaa kiinni vai pitääkö Toijala - Tampere pätkä tehdä itse, koska en tiedä onko lupia ottaa toisen rataa kuten vaikka Mariko Chanin rataa mutta siihen on vielä aikaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2023, 16:21:39 kirjoittanut Ontzaboi »
Kirjattu
Ontzaboi

Ontzaboi

  • Utelias tutkija.
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #7 : Helmikuu 12, 2023, 19:13:48 »

Kiskotus Aurassa :o
Kirjattu
Ontzaboi

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2023, 13:03:35 »

Kiskotus on nyt Kyrössä! Maisemointi ei ole oikein edistynyt, mutta luulen että kevään aikana pääsemme taas vauhtiin kiskotuksen ja maisemoinnin kohdalla. En myöskään tiedä että mihin rataan pätkä voitaisiin laittaa kiinni vai pitääkö Toijala - Tampere pätkä tehdä itse, koska en tiedä onko lupia ottaa toisen rataa kuten vaikka Mariko Chanin rataa mutta siihen on vielä aikaa.
Mariko Chanin rata on jo yli 10 vuotta vanha. Eikö se ollut niin, että kun on mennyt 10v radan julkaisusta, niin sen saa jakaa vähän muokattuna. Tietenkin paremman näköinen on aina itse tehty.
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #9 : Helmikuu 16, 2023, 16:43:57 »

Kiskotus on nyt Kyrössä! Maisemointi ei ole oikein edistynyt, mutta luulen että kevään aikana pääsemme taas vauhtiin kiskotuksen ja maisemoinnin kohdalla. En myöskään tiedä että mihin rataan pätkä voitaisiin laittaa kiinni vai pitääkö Toijala - Tampere pätkä tehdä itse, koska en tiedä onko lupia ottaa toisen rataa kuten vaikka Mariko Chanin rataa mutta siihen on vielä aikaa.
Mariko Chanin rata on jo yli 10 vuotta vanha. Eikö se ollut niin, että kun on mennyt 10v radan julkaisusta, niin sen saa jakaa vähän muokattuna. Tietenkin paremman näköinen on aina itse tehty.
Ei se nyt ihan niin mene, tekijänoikeudet ovat voimassa aina 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen. Kysymys on enemmänkin moraalinen. Jos on kymmenen vuotta ollut epäaktiivisena, niin tuskin on paikalla puuttumassa käyttöön, ja toisaalta siinä vaiheessa ei välttämättä enää ole kiinnostunut, miten omia tuotoksia hyödynnetään. Mutta tekijänoikeus on silti voimassa.

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #10 : Helmikuu 16, 2023, 20:14:49 »

Kiskotus on nyt Kyrössä! Maisemointi ei ole oikein edistynyt, mutta luulen että kevään aikana pääsemme taas vauhtiin kiskotuksen ja maisemoinnin kohdalla. En myöskään tiedä että mihin rataan pätkä voitaisiin laittaa kiinni vai pitääkö Toijala - Tampere pätkä tehdä itse, koska en tiedä onko lupia ottaa toisen rataa kuten vaikka Mariko Chanin rataa mutta siihen on vielä aikaa.
Mariko Chanin rata on jo yli 10 vuotta vanha. Eikö se ollut niin, että kun on mennyt 10v radan julkaisusta, niin sen saa jakaa vähän muokattuna. Tietenkin paremman näköinen on aina itse tehty.
Ei se nyt ihan niin mene, tekijänoikeudet ovat voimassa aina 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen. Kysymys on enemmänkin moraalinen. Jos on kymmenen vuotta ollut epäaktiivisena, niin tuskin on paikalla puuttumassa käyttöön, ja toisaalta siinä vaiheessa ei välttämättä enää ole kiinnostunut, miten omia tuotoksia hyödynnetään. Mutta tekijänoikeus on silti voimassa.
No viel pitää se noin 60v oottaa..
Kirjattu

Ontzaboi

  • Utelias tutkija.
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #11 : Kesäkuu 05, 2023, 22:09:52 »

Nonni! Kiskotus on jo Turussa asti! Maisemointi on vieläkin Urjalassa mutta saa nähdä tuleeko joku muu maisemoimaan.
Kirjattu
Ontzaboi

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #12 : Kesäkuu 05, 2023, 22:31:54 »

Nonni! Kiskotus on jo Turussa asti! Maisemointi on vieläkin Urjalassa mutta saa nähdä tuleeko joku muu maisemoimaan.
Itse ajattelin joku päivä päästä ajelemaan T7336 ja T7337, joten voisin tulla mukaan maisemoimaan, niin pääsisin joskus ajelemaan noita junia. Muutenkin rata valmistuu nopeammin silloin.

Trainz taidot

- Osaan tehdä omia ratoja

- Osaan tehdä tarvittaessa Basemappeja.

- Osaan maisemoida hyvin.
Kirjattu

Ontzaboi

  • Utelias tutkija.
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Turku - Toijala rata
« Vastaus #13 : Kesäkuu 06, 2023, 17:22:40 »

Nonni! Kiskotus on jo Turussa asti! Maisemointi on vieläkin Urjalassa mutta saa nähdä tuleeko joku muu maisemoimaan.
Itse ajattelin joku päivä päästä ajelemaan T7336 ja T7337, joten voisin tulla mukaan maisemoimaan, niin pääsisin joskus ajelemaan noita junia. Muutenkin rata valmistuu nopeammin silloin.

Trainz taidot

- Osaan tehdä omia ratoja

- Osaan tehdä tarvittaessa Basemappeja.

- Osaan maisemoida hyvin.
Katotaan jos on tarvetta
Kirjattu
Ontzaboi