Simulaattorit > Sisällöntuotto

Suomalaiset radat Trainzille

<< < (2/20) > >>

JuVa:
Tein aikoinani fiktiivistä Suomirataa TS2009:n. Lahtela nimellä kulki Sivuraiteen puolella. Haapajoki-Lahtela -osuus oli sähköistämätön kokonaan maisemoitu hieno metsäinen osuus. Voisi sitä taas tarttua Trainzin pariin, jos ketään kiinnostaa tällainen rata. Siellä sitten ajettiin asjallisesti Deevereillä ja vaunustona sinisiä. Rata on kyllä kadonnut bittiavaruuteen kovalevyn hajoamisen takia joskus muinoin.

Tarvitsisin kyllä jonkun paremmin perehtyneen auttamaan AI-junien lisäämisessä, niin että kulkisivat aikatulujen mukaan.


Tuollaiseen projektiin Trainz taipuu suhteellisen hyvin. Metrorata onlkin haastellisempi homma Trainzin edelleen melko alkeellisuuden ja bugisuuden takia.

Dv16_2015:
Kyllä ehdottomasti kiinnostaa! :) Muistaakseni sain joskus Sr1-foorumin loppuaikoina jonkun sun tekemän radan protoversion kokeiltavaksi, liekö ollut sama rata? Joka tapauksessa projekti vaikutti jo silloin melkoisen lupaavalta.


--- Lainaus käyttäjältä: JuVa - Lokakuu 27, 2013, 13:06:28 ---Tarvitsisin kyllä jonkun paremmin perehtyneen auttamaan AI-junien lisäämisessä, niin että kulkisivat aikatulujen mukaan.

--- Lainaus päättyy ---
En tiedä, onko aikataulun asettamiseen mitään keinoa, vai pitääkö vain tyytyä AI-kuljettajien ajotahtiin. Kylmälahden ja Kermakosken radoille olen säädellyt AI-taajamajunaliikennettä, ja näissä olen vain säätänyt aikataulun AI-tahdin mukaan (enkä siis AI-liikennettä aikataulun mukaan). Muuten tämä kyllä toimii, mutta isomman myöhästymisen sattuessa AI-junat eivät sitten yritä ajaa aikataulua kiinni, vaan jatkavat normaalilla tahdilla. Tiedä sitten, onko tämä kovin iso haitta. :D


--- Lainaus käyttäjältä: JuVa - Lokakuu 27, 2013, 13:06:28 ---Tuollaiseen projektiin Trainz taipuu suhteellisen hyvin. Metrorata onlkin haastellisempi homma Trainzin edelleen melko alkeellisuuden ja bugisuuden takia.

--- Lainaus päättyy ---
Tunnelit taitavat ollakin Trainzin rataeditorin suurin kompastuskivi. Esikuvanmukaisiakin tunneleita voi kyllä luoda (siis käyttäen erillistä tunneliputkea, rataa ja aukottajaa), mutta näissä on kyllä aika reilusti työtä.

Valakko:
Kaikki varmaan muistavat Valakon koneen, että mitä ikää ja suorituskykyä se on? ;D Jos se uusi kone joskus tänä osoitteeseen saapuu, niin varmaankin olis TS2009 hankinnassa. Jos siihen oppisi jotain tekemään, niin fiktiivinen rata (Mykylä-)Korppikoski-Kontiomäki voisi olla... :)

Dv16_2015:
Kermakosken-Kokkolahden radasta taisin julkaista versiot 1.0 ja 1.1 Ilmerassa loppukesästä 2012, molemmat tosin olivat lievästi juosten kustuja. Nyt olen sen verran päivittänyt rataa, että versio 1.2 voisi tässä loppuvuoden aikana olla julkaisukunnossa. Tässä on paitsi viimeistelty aiempien versioiden keskeneräisyyksiä, myös korjattu alkuperäisen Niddertalbahnin ratapihojen geometriavirheitä ja korvattu laitureita paremmilla. Yrittänen väsätä myös jonkinlaisen toimivan session radan kanssa julkaistavaksi.

Kuvassa Dv12-vetoinen taajis rullailee päivitetylle Häärälän asemalle.

Helkama:
Mitäs tälle helsingin metrolle kuuluu? Tietääkö kukaan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta