Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.fi jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.net

Kirjoittaja Aihe: Valot ja virroittimen toiminta. Trainz.  (Luettu 94 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhani82

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Valot ja virroittimen toiminta. Trainz.
« : Helmikuu 20, 2021, 18:12:57 »

Kyselin jo facebookissa yhdessä ryhmässä, mutta kaikki linjavaihteelaiset ei siellä kuitenkaan ole, niin kysytään täälläkin.

Kuinka ajovalot saa lisättyä veturiin ja moottorivaunuun? Olen siis corona att pisteet lisännyt malliin jo blenderissä. Rataeditorissa valot välähtävät vaunua lisätessä, mutta ajaessä eivät syty vaikka kuinka valonappia painaa.

Toisena sitten virroittimien käyttäytyminen. Minulla on ollut sivuprojektina jo tovin Sm4:n tekeminen, aikamoinen raakile mutta enemmän sitä omaan käyttöön ajattelinkin. "Pupussa" on sekä M, että MT vaunulla oma virroitin, niin kuinkahan nämä saisi toimimaan niin että ajaessa vain toinen nousee. Tällä hetkellä nousee molemmat kun vipua vääntää tai valikosta painaa. Matkustamoa ei ole eikä vähään aikaan ole tulossa, eli periaatteessa vaunun sisään voisi laittaa toisen kiinnistyspisteen ns. etuvirroittimelle niin eihän se noustessaan ulos näkyisi. Tällöin riittäisi toisen vaunun a.pant numeroiden vaihtaminen päittäin. Mutta ei välttämättä toimi pidemmässä juoksussa.
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 216
Vs: Valot ja virroittimen toiminta. Trainz.
« Vastaus #1 : Helmikuu 20, 2021, 20:36:14 »

Matkustamoa ei ole eikä vähään aikaan ole tulossa, eli periaatteessa vaunun sisään voisi laittaa toisen kiinnistyspisteen ns. etuvirroittimelle niin eihän se noustessaan ulos näkyisi. Tällöin riittäisi toisen vaunun a.pant numeroiden vaihtaminen päittäin. Mutta ei välttämättä toimi pidemmässä juoksussa.
Ainakin joissain venäläisissä kaksoisvetureissa virrottimien toiminta on ratkaistu juuri näin, eli veturinpuolikkaassa on "piilovirrotin" jonka asento on sama kuin toisen puolikkaan näkyvällä virrottimella. Matkustamoa tehdessä pitänee keksiä joku hienostuneempi ratkaisu.
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 366
Vs: Valot ja virroittimen toiminta. Trainz.
« Vastaus #2 : Helmikuu 26, 2021, 22:59:05 »

En ole perehtynyt sen tarkemmin virroittimien sielunelämään, mutta onnistuisiko vaikka niin että toinen virroitin olisi ns. näkymätön virroitin? Toista virroitinta ei siis piiloteta mihinkään, vaan virroitin itsessään olisi näkymätön. Kummassakin vaunussa olisi kaksi virroitinta, joista toinen olisi näkymätöntä mallia. Kaiken järjen mukaan pitäisi toimia.
Kirjattu
Aiemmin tunnettiin nimellä Santa_Fe, mutta nyt olen ATSF