Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Höyrypään Railworks tuotoksia  (Luettu 41989 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Höyrypään Railworks tuotoksia
« : Marraskuu 19, 2015, 18:54:08 »

Täällä olis tarkoitus esitellä ja jakaa minun Railworks tuotoksia ja jos joku haluaa niin voin myös tehdä trainz versiot tekeleistäni.

Olen nyt viimiset pari kuukautta tehnyt Jr4:sta Blenderillä. se on edistyny yllättävän hyvin siihen verrattuna mitä aluksi ajattelin, mutta koska oppettelin Blenderin käytön vähän aikaa sitten on vielä monta osaamatonta asiaa, kuten pyörien animointi ja teksturointi.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2015, 21:42:13 »

Vaikuttaa lupaavalta! Olen pitkään ajatellut että tulisipa jotain JMR:n kalustoa Railworksiin tai Trainziin.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #2 : Marraskuu 20, 2015, 08:30:42 »

Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #3 : Marraskuu 20, 2015, 14:53:50 »

Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.
Mahtavaa. Jos tarvitset kuvia tai muuta voin toimittaa käydessäni Minkiöllä talkoissa tai liikennetehtävissä. Aiotko tehdä JR4:n pohjalta JR5:en?
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #4 : Marraskuu 23, 2015, 19:35:49 »

Olen nyt viimiset pari kuukautta tehnyt Jr4:sta Blenderillä. se on edistyny yllättävän hyvin siihen verrattuna mitä aluksi ajattelin, mutta koska opettelin Blenderin käytön vähän aikaa sitten on vielä monta osaamatonta asiaa, kuten pyörien animointi ja teksturointi.

Jos olisi kyse Railworksiin tehtävästä vaunusta, niin pyöriä ei tarvitsisi animoida, koska pelimoottori ymmärtää nimeämiskäytännön perusteella päätellä, että mikä on pyöräkerta ja miten se toimii.

Teksturoinnin yhtenä kulmakivenä on tekstuurikuva riippumatta siitä, että missä vaiheessa teksturoinnin opiskelu on. Laadukas kuvamateriaali vähentää ratkaisevasti jälkikäsittelyä, jolloin aikaa jää muulle. Jos sään saa valita, niin kevyt pilvinen sää on hyvä, koska varjoja ei juuri tule ja sävyerot veturin eri puolila ovat pieniä, jotka vielä kuvan käsittelykeinoin voi korjata pienemmilläkin taidoilla. Aurinkoisen sään kovien varjojen poistaminen tuntuu miltei toivottomalta tai kuvan saa melkein konstruoida uudelleen. Lisäksi perpektiivikorjaukset huonontavat lopputulosta, mutta usein parempi on sekin kuin ei mitään. Yksi hyvä puoli asiassa on, että voi tehdä myöhemmin uudelleenmaalauksia, jos intoa riittää. Sitten on tietysti yksi mahdollisuus tehdä tekstuurikuva pelkästään kuvankäsittelyohjelmalla. Silloin tulee sellainen juuri tehtaalta lähtenyt yksilö. Valokuvissa mahdollisimman vaaka- ja kohtisuoraan otetut kuvat, joissa ei ole muita haittaavia elementtejä, ovat käyttökelpoisimpia.

Selvä.

Pitääkö siis pyörökerrat nimetä joksikin? Liitin tuon kytkintangon pyöräkertaan niin että se pyörii pyörän mukana kun pyörää pyörittää.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #5 : Marraskuu 24, 2015, 08:16:42 »

Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.
Mahtavaa. Jos tarvitset kuvia tai muuta voin toimittaa käydessäni Minkiöllä talkoissa tai liikennetehtävissä. Aiotko tehdä JR4:n pohjalta JR5:en?

Minäkin käyn minkiöllä talkoissa jonkin verran, mutta jos sinulla on parmpi kamera kuin minulla voisit toki otaa kuvia. Itselläni on vain puhelimen kamera.

Ja aion myös tehdä JR4:n pohjalta JR:n.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #6 : Marraskuu 24, 2015, 15:13:06 »

Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.
Mahtavaa. Jos tarvitset kuvia tai muuta voin toimittaa käydessäni Minkiöllä talkoissa tai liikennetehtävissä. Aiotko tehdä JR4:n pohjalta JR5:en?

Minäkin käyn minkiöllä talkoissa jonkin verran, mutta jos sinulla on parmpi kamera kuin minulla voisit toki otaa kuvia. Itselläni on vain puhelimen kamera.

Ja aion myös tehdä JR4:n pohjalta JR:n.
No kamerana minulla käytän Canon EOS 1100D:tä. Otan kuvia seuraavan kerran kun käyn Minkiöllä, mikäli on hyvä tilaisuus.
Kirjattu

Ghost9967

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #7 : Marraskuu 25, 2015, 10:10:43 »

Multa löytyy kuvia jonkun verran mitä voi käytää vaikka harjotteluun maalintamisessa. Viestiä niin laitan kuvia e mail.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2016, 20:55:39 »

Tein tälläisen Tasoristeysmerkin harjoitukseksi. Laitan tähän linkin mistä sen voi ladata.

Aloitin myös tekemään Hai vaunua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2016, 21:47:29 kirjoittanut Höyrypää »
Kirjattu

hampuloinen

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 61
    • Omia tuotoksia
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #9 : Tammikuu 08, 2016, 11:34:43 »

Saisiko tuon tasoristeysmerkin Trainziinkin? Olisi tarvetta.
Kirjattu
nthngsfn

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #10 : Tammikuu 08, 2016, 21:46:32 »

Saisiko tuon tasoristeysmerkin Trainziinkin? Olisi tarvetta.
Toki. Mutta täytyy tuon trainziin vieminen opetella uudestaan.

Tuon edellisen viestin tiedosto ei toimi. Tässä nyt pitäisi olla toimiva.
Kirjattu

GamerzXsakuzboy99

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
  • Olla laiska ei ole tekosyy.
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #11 : Tammikuu 08, 2016, 22:04:36 »

Tein tälläisen Tasoristeysmerkin harjoitukseksi. Laitan tähän linkin mistä sen voi ladata.

Aloitin myös tekemään Hai vaunua.
voit otaa kuvia näytöstä myös painamalla Alt+PrintScr. Viet sen sitten paintiin ja tallennat sen.
Kirjattu
Discord tunnus: GamerzXsakuzboy99#8617 ja minua voi ihan saku nimellä kutsua. En vai keksi lyhempeää nimeä tänne :D
Trainz nimi: sakuboy97

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #12 : Helmikuu 16, 2016, 21:45:13 »

On tullut aloitettua Hurun(Dr12) ja kukon(Vr3) teon. Myös olen Jatkanut Hai-vaunun tekoa, mutta se on ollut nyt vähän tauolla inspiraatiota odottamassa. Varmaan pitäisi olla aloittamatta uusia projekteja, että ehtisin saada edes jonkun noista aloittamistani projekteista valmiiksi.
Kirjattu

Ghost9967

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #13 : Helmikuu 17, 2016, 15:36:01 »

Hienoja on hyryy peliin.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #14 : Huhtikuu 06, 2016, 21:49:06 »

Kun olen nyt tuota Hurua tekemässä niin tarvistsisin siihen tietysti tekstuurikuvat ja kun trainziin on jo tehty Huru niin kysyisin että saanko sen tekstuurikuvaa käyttää omaan Huruuni?
Kirjattu