Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : Helmikuu 17, 2024, 16:02:35 
Aloittaja ATSF - Uusin viesti kirjoittanut Veturikuski95
Hei, minulta puuttuisi hankobaanalta kolme kuidia:

<kuid:177292:209011>,<kuid:789333:100791>,<kuid:582140:101048>

Mailiin voi laittaa: justus.friberg@outlook.com

 22 
 : Helmikuu 14, 2024, 18:51:45 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut hampuloinen
Kiitos tiedoista ja ohjeista. Taisin olla hieman turhan optimistinen sen suhteen että itse peli tai gmax jaksaisi sisäänajaa noin paljon eri osasia mallissa, pahoittelut siitä.  :) Jospa nuo korjaukset auttaisivat mallin saamisessa peliin. Seuraavissa malleissa täytyy suorittaa nuo toimenpiteet ja yrittää säästellä komponenttien määrässä.

Minulla on ollut ongelmia tekstuurimappauksen kanssa myös sen suhteen että jos poistelen polygoneja mallista niin mappaus ei enää syystä tai toisesta onnistu niin olen jättänyt mallit aika raaoiksi ja käyttänyt mahdollisimman paljon laatikoita mallin teossa.

 23 
 : Helmikuu 14, 2024, 09:29:01 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Tuo 'name array' virheilmoitus ilmeisesti tullee siitä, että asemarakennuksen mallinnuksessa on noin viisisataa yksittäistä komponenttia. Kun nyt kysymyksessä on teksturoitu mallinnus, niin osien yhdistelemisessä pitäisi käyttää erikseen luotua esimerkiksi teksturoimatonta kuutiota, joka on rakennuksen ulkopuolella. Tähän sitten yhdistetään Attach-komennolla muut monikulmioverkkokomponentit. Kieltämättä on puuduttavaa puuhaa yhdistellä niitä yksitellen. Voidaan myös käyttää komponenttiluetteloa, jossa valitaan All ja Select. Sitten valitaan Attach List. Kun osat on saatu yhdistettyä, niin lopuksi poistetaan kuutio.
     Voitaisiin tehdä joitakin korjauksia kuten tasaisten pintojen tasoitusta ja näkymättömissä olevien pintojen poistoa, mutta ei kuitenkaan väliseinien. Näitä voisi käsitellä myöhemmin.

Tämä edellä mainittu koskee siis gmax-mallinusta, jota tuskin moni enää käyttää, mutta on ihan toimiva mallinnustapa.

 24 
 : Helmikuu 12, 2024, 20:18:53 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Voit laittaa tuon gmax-tiedoston ja tekstuurikuvan minulle, niin voin ihmetellä asiaa.

 25 
 : Helmikuu 12, 2024, 17:00:21 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut hampuloinen
Loviisan vanha asemarakennus oli tänään tulossa jakoon, mutta minulla on huonoja uutisia. En saa mallia julkaisuun johtuen kriittisestä errorista pelissä. Liitteenä gmaxista kuvakaappaus valmiista asemasta. Sen jälkeen kaksi viimeistä kuvaa esittää tilannetta mitä kävi kun olin siirtämässä asemaa Trainziin. Jokin meni vikaan. En osaa sanoa mikä tämän tekee. Ainoa virheilmoitus näkyi olleen jotakin liittyen 'name array' kohtaan tmv, josta en saanut kiinni mitä se voisi tarkoittaa. Niin ikään en tiedä mikä voisi saada aikaan moisen kuvissa näkyvän sekamelskan. Malli on tuossa kuin räjäytetty rikki. Liekö johtuu liian suuresta määrästä polygoneja (yritin rajoittaa niitä kyllä sopivasti).

Tässä meni nyt viikon työ hukkaan, enkä saa asemaa jakoon jollei joku keksi miten tuo ongelma ratkeaa iisisti. Ajattelin nyt lopettaa toistaiseksi tämän projektin taas, valitettavasti, jollei tuo tuosta viikon parin aikana ratkea. Tällaiset radikaalit errorit vie meikäläisestä kyllä mallinnusinnon koska minulla ei ole motivaatiota tämänkaltaisiin virhetilanteisiin, jotka voi johtua tietysti siitä että en tiedä mallintamisesta tarpeeksi tai en ole muutoin tarpeeksi pätevä siihen. Jolloin auliisti annan tehtävän eteenpäin muille. Jättäydyn siis näillä näkymin näistä mallinnushommista ja teen jotain muuta sillä välin. Saatan palata asiaan ensi talvena, jos intoa piisaa. Toivottavasti ongelma kuitenkin ratkeaisi ja voisin helposti jatkaa mallinnusurakkaani kuten aioin.

Jos tämä ongelma jää tälleen, niin joku muu joutuu mallintaa loput Loviisan radan asemat. Minua kiinnostaa vain mallintaa sujuvasti, ei istua tunteja koneella tämänlaisten ongelmien kanssa.  :) Voitte kysyä minulta kyseistä Loviisan vanhan aseman gmax-tiedostoa jos haluatte tarkastella mallia ja yrittää ratkaista ongelman. Kaikki on mallinnettu normaalisti parhaan kyvyn mukaan kyseisessä Loviisan vanhan aseman mallissa ja en tosiaan tiedä mikä siinä voisi olla mennyt vikaan paitsi että siinä on harvinaisen paljon osasia.

 26 
 : Helmikuu 11, 2024, 12:57:18 
Aloittaja JuVa - Uusin viesti kirjoittanut LH
Hei;

Onnistuisiko sellainen juttu, että minä mallinnan Lahden asemarakennuksen ja joku exporttaa sen trainziin. Täytyy joskus saada Lahti-Loviisa rata julkaistua.

 27 
 : Helmikuu 06, 2024, 20:39:09 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut hampuloinen
Olisiko mahdollista minunkin saada näitä alkuperäisiä kuvia? Kohta olen 2 vuotta metsästellyt niitä tuloksetta.

Tarkoitatko alkuperäisillä kuvilla niitä valokuvia mistä olen ottanut mallia kyseisiin mallinnuksiin? Niitä löytyy esimerkiksi osoitteesta finna.fi, ja osa on sivustollani olevia piirroksiani, ja osa on omissa arkistoissani olevia paperikopioita eri museoista. Finnassa on näistä suurin osa nähtävillä. Suurimmaksi osaksi olen kopioinut näiden asemien tekstuurit esimerkiksi Mickelspiltomin aseman tekstuureista ja muuttanut ne edellä mainitsemieni kuvien avulla vastaamaan mahdollisimman pitkälle todellisuutta.

Finnasta löytyi jopa Viljamaasta tuoreempi kuva josta ilmenee että asemarakennusta on muutettu ja laajennettu ennen purkua. Tulen päivittämään Viljamaan asemarakennuksen mallin vastaamaan enemmän sitä asua mitä se oli viimeisinä hetkinään.

Liitteenä on Pakaan asemarakennus.

 28 
 : Helmikuu 06, 2024, 19:04:27 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut LH
Olisiko mahdollista minunkin saada näitä alkuperäisiä kuvia? Kohta olen 2 vuotta metsästellyt niitä tuloksetta.

 29 
 : Helmikuu 05, 2024, 17:47:01 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut hampuloinen
Artjärven asemarakennus. Tästäkin olen nähnyt vain yhden vanhan valokuvan aseman ollessa juuri rakennettu, jolloin tämän mallin ulkoasu myöhemmässä vaiheessa voi olla jotain sinne päin. Asema oli identtinen muun muassa edellisen Pennalan aseman kanssa muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta. Artjärven asema oli todennäköisesti väritykseltään punavalkoinen niinkuin muutkin radan asemat. Seuraavana olisi vielä yksi tällainen pieni punainen asemarakennus eli Pakaa ja sitten ne taitaa olla Loviisan rataan kaikki tehty. Ajatuksena olisi seuraavana yrittää Loviisan ja Valkon vanhaa asemarakennusta mallintaa, ja siinä menee varmaan aikaa enemmänkin kun ovat melko monimutkaisia rakennuksia.

Tähän Artjärven asemaan jäi kuten Pennalan asemaankin tuommoinen pivot pointit väärinpäin -ongelma räystäskouruihin ja ongelma ei vain suostunut ratkeamaan hyvällä, joten annoin sen olla, kun eivät näy juuri lainkaan pelissä. Räystäskourut ovat ikään kuin läpinäkyvät jos niitä tarkastelee läheltä tietystä kulmasta. Jostain syystä pivot pointit eivät käänny gmaxissa oikein päin vaikka niitä resetoi ja kääntelee, ja joskus ne kääntyvät heti kerralla jos ovat väärinpäin. Tämä on hyvin työlästä kun tuloksen näkee vasta siirrettyä mallin peliin. En tiedä vielä parempaa tapaa hoitaa tätä kuntoon. Pivotithan kääntyvät yleensä väärinpäin jos jotakin osaa mallista kääntää rotatella johonkin suuntaan jolloin tuloksena on vaikkapa läpinäkyvät portaat jotka joutuu sitten oikaista tai yleensä nopeampi on tehdä ne uudestaan. En ole vielä oppinut miten pivot pointtien kääntymisen voisi estää tai miksi pivotit jäävät joskus väärinpäin oikaisemisesta huolimatta. Jos joku voisi hieman auttaa tässä, säästyisi useita tunteja vaivaa. :) Yritän toki löytää manuaaleista tai muualta vielä lisätietoa.

 30 
 : Helmikuu 04, 2024, 15:28:48 
Aloittaja hampuloinen - Uusin viesti kirjoittanut hampuloinen
Pennalan asemarakennus.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10