Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Höyrypään Railworks tuotoksia  (Luettu 41866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #45 : Syyskuu 04, 2017, 21:44:59 »

Kiitos!
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #46 : Joulukuu 12, 2018, 22:42:25 »

Pitkästä aikaa taas päivitystä.

Olen tässä tehnyt viime postauksen jälkeen Hr1:n hyttiä ja Ma vaunua. Voin niistä laittaa vielä jossain vaiheessa juttua. Kun alkoi Hr1:n tekeminen tulla korvista ulos niin aloitin taas uuden projektin. :D Eli tässä nyt on neljän illan tulos. Sitten kun alkaa mallintaminen mennä vaunun yksityiskohtaisempiin osiin niin alkaa ulkonäöllisesti nopeus hidastumaan ja mallintaminenkin tulee raskaammaksi.

Arvaatteko mitä sarjaa? Muitaikin sarjoja puukorisista on tulossa jos tulee.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2018, 23:06:34 kirjoittanut Höyrypää »
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #47 : Joulukuu 12, 2018, 23:33:46 »

Makuuvaunu näyttäisi olevan. CEm?

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #48 : Joulukuu 12, 2018, 23:42:33 »

Juu makuuvaunu on muttei CEm. Nyt kun tutkin piirustuksia niin eron pystyy ehkä jotenkin huomaamaan ikkunajaosta.
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 84
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #49 : Joulukuu 13, 2018, 10:10:17 »

Oikein reipasta työtä  8) Jos pienten asioiden nipertäminen käy ärsyttämään niin aina voi aivoja lepuuttaa määrittelemällä valmiiden osien UV saumarajoja. Ohessa jakoon jpl:n rautatiearkiston piirustuksen perusteella hiki hatussa nysvätty malli ruuvikytkimestä. Kytkin on loppupeleissä aikamoinen riimu.

Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #50 : Joulukuu 13, 2018, 17:49:25 »

Toi onkin hyvä. Itellä on ollu käytössä joskus tekemäni kytkin joka ei ole läheskään noin tarkasti tehty. En ole kyllä koskaan törmännyt  lenkkikytkinten piirustuksiin.

Tossa vaunussa on hyvä että kun on tehnyt yhen sarjan niin voi pienillä muutoksilla tehdä esim Ei:n.

Kerrotaan nyt että tuon vaunun littera on Em jos sillä on jollekkin merkitystä.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #51 : Joulukuu 17, 2018, 22:50:11 »

Päivitellääs taas vähän. Teli ja muuta yksityiskohtaa on tullu tehtyä. Sitten tuli tehtyä aika paljon semmosta jota ei tästä kuva kulmasta näy. Tehtävälista alkaa jo näyttään hyvältä. Huomasin just että listasta puuttuu akku.
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #52 : Joulukuu 27, 2018, 17:57:30 »

Taitaa olla minun enää turha jatkaa tota omaa kuollutta puuvaunu projektia, kun sulta näköjään tulee samanlaisia vaunuja nopeammin paremmalla laadulla. ;D
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #53 : Joulukuu 29, 2018, 13:04:33 »

No mä vähän aikaa mietin et viittinkö tehä tota kun oot  jo tekemässä, mutta mä aattelin et teen sitä mistä ite tykkään riippumatta siitä tuleeko valmista vai ei.
Kirjattu

Dv16 2026

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #54 : Joulukuu 30, 2018, 15:16:49 »

Minusta kummankaan ei tarvitse lopettaa jo aloitettua projektia, vaikka samoja olisikin. voisihan vaunut viimeistellä esim eri aikakausille ja tekstuurit sävyttää vaikka juuri pajasta tulleeksi tai paljon liikenteessä olleeksi rähjäksi, näin tulisi ainakin kirjavuutta junarunkoihin. Tai onhan näitä makuuvaunuja ollut Cm, CEm, ja Em niin jos ei suurta vaivaa ole niin ikkunajakoa muuttamallahan niistä saisi eri sarjaa.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #55 : Tammikuu 02, 2019, 10:00:38 »

Samaa mietin. Santa_Fe:n vaunu on siitä erillainen että siinä on vino päädyt ja pääty ikkunat. En nyt muista oliko se mitä sarjaa. Mä olen tuon omani tehnyt juuri sillä lailla että se on helppo muuttaa ikkunajaolla toiseen sarjaan. Vino päädyt tarvii taas vähän enemmän muutos työtä. Ja onhan sitä tietysti paikallis junien kaks oviset vaunutkin mitä voi tehdä.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #56 : Helmikuu 05, 2019, 20:19:35 »

Alkaa mallinnus tulla loppu suoralle. Vielä on tosin sisätilat ja portaiden yläpuolella oleva lamppu. Sisätiloissa meneekin vähän pitempään.

Kaikkia pienempiä yksityiskohtia en jaksa tehdä jotka ovat korin alla kun niitä ei kuitenkaan näy.
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #57 : Helmikuu 05, 2019, 22:17:04 »

Onhan tuossa vaunussa ihan kiitettävästi yksityiskohtia varsinkin, jos on tarkoitus joskus saada se Railworksiin.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #58 : Helmikuu 08, 2019, 21:21:12 »

Huomasin että en ole laittanut olenkaan kuvia Hr1:n hytistä jota olen työstänyt jo jonkin aikaa. Tässä tämän hetkinen tilanne.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Höyrypään Railworks tuotoksia
« Vastaus #59 : Tammikuu 21, 2020, 12:18:17 »

Veturimuseolaiset ostivat itselleen vähän aikaa sitten rautatiemuseolta 40-luvun lähiliikenne ei:n. Mulle tuli tilaisuus koulun kautta käydä Laserkeilaimella skannaamaan sen sisätilat. Keilaimesta saadun pistepilven pystyy siirtämään blenderiin muutaman kikan ja lisäosan avulla. Nyt olen sitä tässä pikkuhiljaa mallintanut. Yllättävän hyvin pystyy mallintamaan vaikka pienimmät kohdat on vähän hankalia.
Tämä on aika hyvä keino saada tarkkaa mallinnusta jos ei ole piirustuksia.
Nää keilaimet tosin maksaa aika paljon että täytyy melkein olla jossain firmassa joka näitä käyttää jos haluaa kokeilla keilausta. Vuokraaminenkin on toinen vaihtoehto.
Kirjattu