Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20

Kirjoittaja Aihe: Ongelmia (Trainz)  (Luettu 154059 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

KN500

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 122
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #60 : Joulukuu 30, 2015, 16:45:55 »

Moi,

Minulla on sellainen ongelma, että kun olen rakentanut trainziin Ruissalontien/Pansiontien tasoristeyksen Juhiksen tasoristeystavaroista,
niin yksi varoituskello on vaimentunut, eikä se enää soi ollenkaan. Mitä minä tekisin?
Kirjattu

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 71
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #61 : Joulukuu 31, 2015, 14:47:36 »

Moi,

Minulla on sellainen ongelma, että kun olen rakentanut trainziin Ruissalontien/Pansiontien tasoristeyksen Juhiksen tasoristeystavaroista,
niin yksi varoituskello on vaimentunut, eikä se enää soi ollenkaan. Mitä minä tekisin?

Minulla nuo kannukset vastata tähän kysymykseen muuten kuin mielenkiinnosta on aika vähäiset, kun en ole saanut Uudessa radassa tasoristeyksiä toimimaan. Sen mitä katsoin ATLS-ohjeita www.boatztrainz.co.uk ,  niin en huomannut niissä äänimodulin sijoituksesta mitään. Uudessa radassa yksiraiteisella osuudella näyttää olevan kahdenlaista käytäntöä, joista toisessa on risteyksestä lähtevässä näkymättömässä raiteessa äänimoduuli ja slave. Toisessa on risteyksestä lähtevässä näkymättömässä raiteessa slave ja tällä on toinen rinnakkainen näkymätön raide, slave ja äänimoduuli. Ilmeisesti näiden yksiköiden moodi- ja kanava-asettelu on kunnossa tasoristeyksessäsi?

Mitäpä sitten tekisin. Itse poistaisin äänimoduulin ja laittaisin uudelleen kuvioihin. Jos tämä ei auta, niin sitten tekisin koko risteyksen uudelleen. Kenties saamme asiantuntevampaa kommenttia kehiin.

Ymmärrän kyllä, että näihin kysymyksiin vastaamisen into on vähän laimeaa varsinkin, kun ennustajan taito puuttuu ja taustatietojen utelu (saaminen) on työlästä. Kaiholla muistelen MSTS:n ajoilta aussien sivustoa, joka neuvoi yksinkertaisella englannilla kädestä pitäen.
Vähän paha sanoa mistä noita ääniongelmia aiheutuu. Kun noita omia ratojani rakentelin, niin itselläni huomasin sen että jos tasoristeys sijaitsee paikassa jossa on raskasta maisemointia, eläviä puita yms, tai samalla alueella on muita äänilähteitä, niin äänet toimivat tasoristeyksissä vaihtelevasti. Joskus kun tasoristeys aktivoitui, niin äänet ei yksinkertaisesti lähteneet kelloissa soimaan. Toisella kertaa taas sitten ihan normaalisti toimi. En tiedä johtuuko se trainzin käyttämästä "äänien priorisoinnista" vaiko ihan vaan omasta koneesta. Kuitenkin kaikissa minun ratojen tasoristeyksissä kaikki on säädetty kohdilleen, eli niiden pitäisi toimia, sen varran monesti koeajettu suuntaan jos toiseen :D
Erilaisia metodeja olen tasureissani käyttänyt, sillä mikäli atls slaven ja äänilaatikon tai risteyksen "autojen pysäyttäjän" etäisyys on liian pitkä, niin ne ei toimi. Useamman slaven käytöllä saa myös monipuolistettua risteystä, esim kellot aloittavat ja lopettavat soimisen eri aikaan, kuin puomit nousevat/laskeutuvat.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 71
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #62 : Joulukuu 31, 2015, 18:22:41 »

Semmoinen kysymys on, että mitä nuo Juhiksen tekemät kuidit 286979:1513 ja 286979.1514 ovat? Niitä näkyy olevan Uudessa radassa ja ne näyttää minulta puuttuvan.
Ovat yksi ja useampiraiteisen tasoristeyksen merkit tolpilla. Noita muistaakseni vain muutamassa kohdassa käytetty.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

Rautatiejuntti

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 71
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #63 : Joulukuu 31, 2015, 21:40:20 »

Semmoinen kysymys on, että mitä nuo Juhiksen tekemät kuidit 286979:1513 ja 286979.1514 ovat? Niitä näkyy olevan Uudessa radassa ja ne näyttää minulta puuttuvan.
Ovat yksi ja useampiraiteisen tasoristeyksen merkit tolpilla. Noita muistaakseni vain muutamassa kohdassa käytetty.

Hyvä tietää tuokin, joten näillä ei ole vaikutusta tasoristeysten toimintaan. Pitäänee paneutua vähän paremmin tuohon risteysmystiikkaan.
Yksinkertaisesti tuli vain mieleen, että olethan ladannut ratapaketista irrallaan olleen "Tehtävän luonti & Koeajot Uusi Rata 24.1.15" session, sillä tasoristeyksien ja radan sn säädöt tulevat sen mukana.
Kirjattu
Rautatiejuntti myös Youtubessa: http://www.youtube.com/user/Rautatiejuntti

KN500

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 122
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #64 : Helmikuu 27, 2016, 18:41:21 »

Moi,

Minulla on ongelmia download stationin kanssa. Kun yritän ladata sieltä jotain niin se ei tule valikkoon saataville. Kun aloitan latauksen, siinä näkyy hetken searching item ja sitten näkyy complete, vaikka se ei ole latautunut. Mikä voisi olla tämän ongelman syy?
Kirjattu

KN500

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 122
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #65 : Helmikuu 28, 2016, 07:02:17 »

Moi,

Minulla on ongelmia download stationin kanssa. Kun yritän ladata sieltä jotain niin se ei tule valikkoon saataville. Kun aloitan latauksen, siinä näkyy hetken searching item ja sitten näkyy complete, vaikka se ei ole latautunut. Mikä voisi olla tämän ongelman syy?

Tuon ongelman syytä en nyt tiedä, jos se ei ole tilapäinen ongelma DLS:llä. Downlaod Stationilta voi imuroida myös selaimen avulla ftp:nä, kun kirjautuu https://www.auran.com/DLS/
Sieltä voi hakea eri hakuperusteilla kohteita ja valita sitten imurointivaihtoehdoksi ftp. Helper tuskin toimii tuollakaan, jos ei toimi nytkään.
Välillä se toimii, välillä ei.
Kirjattu

KN500

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 122
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #66 : Maaliskuu 01, 2016, 07:34:19 »

Moi,

Minulla on ongelma Juhiksen tasoristeysten kanssa. Kun avaan tallennetun session jossa käytän näitä tasoristeyksiä, niin varoituskellot jatkavat soimistaan vaikka junaa ei olisi tulossa.
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 427
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #67 : Maaliskuu 02, 2016, 19:19:57 »

Kun laitan Tolstoin ja/tai Repinin vaunuja radalle TS12:ssa, niin Trainz sammuu ja laittaa vikailmoituksen sekä kysyy haluanko lähettää ilmoituksen tästä.

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #68 : Huhtikuu 08, 2016, 15:38:28 »

Joo, elikkäs olen uusi tällä foorumilla ja haluaisin kysyä erästä asiaa :). Nimittäin en tiedä miten ladata Suomi-kalustoa Trainziin ??? (Trainz versio on Trainz simulator 2). Täällä on kyllä latauslinkkejä mutta miten siitä eteenpäin? Miten sen saa peliin, että sillä voi ajaa? :-\
Kirjattu

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #69 : Huhtikuu 08, 2016, 20:05:20 »

Joo. Toimin näin ja onnistui, melkein. Nyt vain näyttää tekstiä punaisella eikä laita kiskoille. Luulavasti pitäisi vähän editoida sitä mutta en oikein tiedä miten? Onnistui kuitenkin ladata opastimia. 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2016, 20:36:18 kirjoittanut HukkaSusi »
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 427
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #70 : Huhtikuu 08, 2016, 20:44:53 »

Joo. Toimin näin ja onnistui, melkein. Nyt vain näyttää tekstiä punaisella eikä laita kiskoille. Luulavasti pitäisi vähän editoida sitä mutta en oikein tiedä miten? Onnistui kuitenkin ladata opastimia.
Sulta puuttuu varmaan kuideja. Itselläni on sama vaiva. Yritä latailla kaikkea tavaraa niin saat joitain kuideja. Kannattaa katspa iheesta "puutuvia kuideja".

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #71 : Huhtikuu 09, 2016, 11:20:33 »

Kiitoksia vastauksista  :) ! Tuossa on varoitukset veturista jota yritän ladata (Vr Sr2 (RE460 V-logo)).
Kirjattu

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #72 : Huhtikuu 09, 2016, 14:38:26 »

Tällasta kuidia näyttää... jos ymmärrän englannin oikein se pitäis päivittää? Itse en näistä kuideista ymmärrä mitä ne ovat ja miksi niitä on ???
Kirjattu

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #73 : Huhtikuu 09, 2016, 15:00:11 »

Nyt alkoi minullekin selvitä! Kiitos paljon avusta ;D! Nämä mitä download stationista lataa ovat varmaan ilmaisia? Kiitos vielä kerran! ;D
Kirjattu

HukkaSusi

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
  • Hukassa ollut susi on löytynyt!
Vs: Ongelmia (Trainz)
« Vastaus #74 : Huhtikuu 09, 2016, 15:49:38 »

NYT TOIMII!!!! KIITOS!!!! ;D ;D
Kirjattu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20