Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Neuvoja uudelle tulokkaalle  (Luettu 4645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MegaExo

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Neuvoja uudelle tulokkaalle
« : Elokuu 21, 2023, 11:50:06 »

Hei! Näin YouTubessa videon jossa oli Trainz-pelissä suomalaisia junia, ja asiaa tutkailtua huomasin, että ne ova täältä Linjavaihteesta ladattuja. Minähän olen ahkera TSW3 pelaaja, mutta jos Trainziin saisi Suomijunia, voisin jopa ostaa sen. Itse fanitan Dr12 ja Dv16 vetureita, muuten vaunuiksi käy puuvaunut ja siniset vaunut. Onko joku tehnyt noita vetureita ja vaunuja, entä miten ne saa trainziin. Mikä Trainzin versio olisi hyvä, ja jos jompi kumpi noista vetureista löytyy, tai molemmat, ja ne olisi vanhempaan versioon, voisiko ne toimia myös uusissa versioissa, eli jos Huru olisi tehty Trainz 12-versioon, toimisiko se Trainz: New era versiossa?

Eli toivoisin saavani tietää löytyykö noita edellämainittuja vaunuja ja vetureita, ja olisiko ne samaan versioon? Entä miten ne asennetaan Trainziin?

T. MegaExo
Kirjattu

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #1 : Elokuu 21, 2023, 14:17:36 »

Hei! Näin YouTubessa videon jossa oli Trainz-pelissä suomalaisia junia, ja asiaa tutkailtua huomasin, että ne ova täältä Linjavaihteesta ladattuja. Minähän olen ahkera TSW3 pelaaja, mutta jos Trainziin saisi Suomijunia, voisin jopa ostaa sen. Itse fanitan Dr12 ja Dv16 vetureita, muuten vaunuiksi käy puuvaunut ja siniset vaunut. Onko joku tehnyt noita vetureita ja vaunuja, entä miten ne saa trainziin. Mikä Trainzin versio olisi hyvä, ja jos jompi kumpi noista vetureista löytyy, tai molemmat, ja ne olisi vanhempaan versioon, voisiko ne toimia myös uusissa versioissa, eli jos Huru olisi tehty Trainz 12-versioon, toimisiko se Trainz: New era versiossa?

Eli toivoisin saavani tietää löytyykö noita edellämainittuja vaunuja ja vetureita, ja olisiko ne samaan versioon? Entä miten ne asennetaan Trainziin?

T. MegaExo
Dr12, puuvaunut ja siniset on julkisessa jaossa.
Kirjattu

MegaExo

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #2 : Elokuu 21, 2023, 14:22:55 »

Kiitos tiedosta, kuinka ne asennetaan Trainziin ja mihin versioon nuo saa, toimiiko TS12?
Kirjattu

GamerzXsakuzboy99

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
  • Olla laiska ei ole tekosyy.
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #3 : Elokuu 21, 2023, 14:34:06 »

on suositeltavaa että ostat https://store.steampowered.com/bundle/10251/TRS19__European_Edition/
koska uudet kartat ja junat eivät toimi TRS19 alaspäin.
Tokihan junissa taas on se jos tekijä tekee sen sillein että se toimii Tane'ssa viellä.

Mutta TS12 on sen verran vanha peli jo että siheen ei oikein enään tehdä asioita.
Kirjattu
Discord tunnus: GamerzXsakuzboy99#8617 ja minua voi ihan saku nimellä kutsua. En vai keksi lyhempeää nimeä tänne :D
Trainz nimi: sakuboy97

MegaExo

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2023, 14:40:29 »

https://www.linjavaihde.net/index.php?topic=5.msg5#msg5 Tuolla näkyy olevan lataus Dr12 ja kivoihin vaunuhin, toimiiko nuo siinä TRS19 versiossa? Ja jos homman vaikka tuon Tka3, voinko "luoda" sen mille tahansa reitille ja lisätä haluamiani (vaikka Eil) vaunuja?


« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2023, 14:44:12 kirjoittanut MegaExo »
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #5 : Elokuu 22, 2023, 11:03:59 »

https://www.linjavaihde.net/index.php?topic=5.msg5#msg5 Tuolla näkyy olevan lataus Dr12 ja kivoihin vaunuhin, toimiiko nuo siinä TRS19 versiossa? Ja jos homman vaikka tuon Tka3, voinko "luoda" sen mille tahansa reitille ja lisätä haluamiani (vaikka Eil) vaunuja?

Dr12 toimii TS19:ssä. Tka3:a kokeilin TS19:ssä ja toimii. Tässä oli kyseessä versio, johon olen vienyt hornsound-assetin omalle kuidille. Tks:n joissakin asseteissa on samalla kuidilla eri objekteja. Lisäksi olen näköjään muokannut engineä. Liikkuvaa kalustoa voi sijoitella mihin tahansa reiteille, kunhan on ensin vienyt (raahannut) cdp-assetit simulaattorin Content Manageriin.
Kirjattu

MegaExo

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2023, 17:26:50 »

Moikka ja kiitos paljon neuvoista. Ostin äsken sen Train 19, ja koitin Tka3 Hankopaanalla. Ainoat kiskot oli rautatiemuseon pöydän ympärillä. Koitin laittaa koneeni asentamaan kuideja, mutta suurin osa näytti että "kuidia ei löytynyt" ja listassa moni kuidi oli tuntemattomana. Koitin paria eri rataa, kuten Helsinki-Riihimäki-Lahti-Kouvola/Loviisa-Heinola sekä lyhyempänä Parikkala-Savonlinna. Kaikista puuttui monta sataa kuidia, osasta puuttui toista tuhatta kuidia. Niiden lataamiseen olisi mennyt ikä ja terveys ja käytännössä mitään kuidia ei löytynyt. Koska Steamissa pelin saa palauttaa vain alle 2 pelitunnilla, en oikein uskaltanut jättää sitä lataamaan. Mites minä teen, palautanko pelin vai annanko sen vain ladata kuideja, vaikkei niitä löydy?
Kirjattu

LH

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 108
  • Zoom Er
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2023, 20:23:36 »

Moikka ja kiitos paljon neuvoista. Ostin äsken sen Train 19, ja koitin Tka3 Hankopaanalla. Ainoat kiskot oli rautatiemuseon pöydän ympärillä. Koitin laittaa koneeni asentamaan kuideja, mutta suurin osa näytti että "kuidia ei löytynyt" ja listassa moni kuidi oli tuntemattomana. Koitin paria eri rataa, kuten Helsinki-Riihimäki-Lahti-Kouvola/Loviisa-Heinola sekä lyhyempänä Parikkala-Savonlinna. Kaikista puuttui monta sataa kuidia, osasta puuttui toista tuhatta kuidia. Niiden lataamiseen olisi mennyt ikä ja terveys ja käytännössä mitään kuidia ei löytynyt. Koska Steamissa pelin saa palauttaa vain alle 2 pelitunnilla, en oikein uskaltanut jättää sitä lataamaan. Mites minä teen, palautanko pelin vai annanko sen vain ladata kuideja, vaikkei niitä löydy?

Loviisa-Heinola ei ole tällä hetkellä julkisesti jaossa. Sekä Loviisa - Heinola rataa ei ole enää edes jaossa, rata päättyy vain Lahteen ja menee Mukkulaan.
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2023, 21:17:59 »

Moikka ja kiitos paljon neuvoista. Ostin äsken sen Train 19, ja koitin Tka3 Hankopaanalla. Ainoat kiskot oli rautatiemuseon pöydän ympärillä. Koitin laittaa koneeni asentamaan kuideja, mutta suurin osa näytti että "kuidia ei löytynyt" ja listassa moni kuidi oli tuntemattomana. Koitin paria eri rataa, kuten Helsinki-Riihimäki-Lahti-Kouvola/Loviisa-Heinola sekä lyhyempänä Parikkala-Savonlinna. Kaikista puuttui monta sataa kuidia, osasta puuttui toista tuhatta kuidia. Niiden lataamiseen olisi mennyt ikä ja terveys ja käytännössä mitään kuidia ei löytynyt. Koska Steamissa pelin saa palauttaa vain alle 2 pelitunnilla, en oikein uskaltanut jättää sitä lataamaan. Mites minä teen, palautanko pelin vai annanko sen vain ladata kuideja, vaikkei niitä löydy?

Laita listaus puuttuvista kuideista aikaisempien esimerkkien mukaan joko tänne tai yksityisviestilleni ja sähköpostiosoitteesi, niin katsotaan sitten.
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Neuvoja uudelle tulokkaalle
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2023, 08:55:08 »

Moikka ja kiitos paljon neuvoista. Ostin äsken sen Train 19, ja koitin Tka3 Hankopaanalla. Ainoat kiskot oli rautatiemuseon pöydän ympärillä. Koitin laittaa koneeni asentamaan kuideja, mutta suurin osa näytti että "kuidia ei löytynyt" ja listassa moni kuidi oli tuntemattomana. Koitin paria eri rataa, kuten Helsinki-Riihimäki-Lahti-Kouvola/Loviisa-Heinola sekä lyhyempänä Parikkala-Savonlinna. Kaikista puuttui monta sataa kuidia, osasta puuttui toista tuhatta kuidia. Niiden lataamiseen olisi mennyt ikä ja terveys ja käytännössä mitään kuidia ei löytynyt. Koska Steamissa pelin saa palauttaa vain alle 2 pelitunnilla, en oikein uskaltanut jättää sitä lataamaan. Mites minä teen, palautanko pelin vai annanko sen vain ladata kuideja, vaikkei niitä löydy?

Jos puuttuvia kuideja on paljon, niin kannattaa ensin pyytää Track ja Track object kuidit. Ne löytyvät jaoteltuina Content Managerin Type sarakkeesta. Jos saraketta ei ole, niin sen voi luoda.
Kirjattu